Jump to content

Mariner 75 2T ~2002 - pipelyd fra kontrollboks


Båtfreddy

Recommended Posts

Jeg har i sommer fått låne en Ibiza 17' med Mariner 75 hk 2T. Båt og motor har til nå fungert veldig fint, men på vei hjem fra tur i går fikk jeg en utfordring. Kontrollboksen (Quiksilver) begynte å gi fra seg en pipelyd (varsel) og etter hvert pep den konstant. Jeg har bra med olje på tanken, det var naturligvis det første jeg sjekket. Jeg føler også at motoren gikk ned på lavere turtall og er usikker på om lyden fra selve motoren ble litt annen, men jeg ville bare komme meg inn til land og fikk ikke bekreftet dette.

 

Når jeg skal starte båten og pumpe bensin merker jeg at belgen på slangen ikke blir full/hard, jeg har derfor lurt på om den får riktig bensintrykk/lufttilførsel. Jeg vil tro at så lenge motoren starter og går fint så er det ikke et bensinproblem, men kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Jeg klarer ikke finne ut hva problemet kan være og er veldig glad dersom noen kan bidra. Oljetrykk, oljetilførsel, girolje, bensintilførsel, batteri, etc.? 

 

På forhånd tusen takk for svar!

båt.jpg

båt2.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...