Ski--doo Startet 16.Juni.2020 Del på Facebook Startet 16.Juni.2020 Har kjøpt ny påhenger: 2017 mercury 115 4-takt, det fulgte med sc1000 system monitor, men jeg ønsket flere instrumenter og gikk til innkjøp av sc1000 speedometer og turteller og 4-veis smartcraft koblingsboks. Hvis jeg har forstått dette riktig så er det bare "plug and play" altså bare å plugge alle instrumentene og kabelen fra kontakten på kontrollboksen i hver sin port i koblingsboksen. Problemet er at da fungerer kun monitoren, speedometer og turteller er helt døde. Har prøvd å koble kabelen direkte i en og en av instrumentene (utenom koblingsboksen) og da virker de. Er det boksen som er problemet? Noe jeg synes er litt rart siden monitoren virker selv om den er koblet via boksen. En annen liten ting, hvor finner jeg 12v uttak som går via tenningslås? Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 16.Juni.2020 Del på Facebook Svart 16.Juni.2020 (redigert) Her er en link til et pdf dokument som kan være til hjelp. https://www.drev.se/Upload/DocumentManager/mercruiser/smartwire.pdf Ettersom disse instrumentene kommuniserer på CAN-bus er det viktig med termineringsmotstander i hver ende av hovedkabel, dette står bra forklart i ovennevnte dokument. Når det gjelder det siste spørsmålet ditt så har ikke jeg heller klart å finne en ledning med 12V med tenning på. Har nylig kjøpt samme motor som deg bare 80Hk utgaven Redigert 16.Juni.2020 av ToreKn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ski--doo Svart 16.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2020 Takk for svar, har lest igjennom dokumentet du linket til. Ser ut som det koblet riktig. Noen som kan ha noen ideer om hva som kan være feil? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.Juni.2020 Del på Facebook Svart 17.Juni.2020 Har til gode at sånn plug and play greier funker helt på første forsøk! det er alltid et eller annet som ikke følger med eller at det kan være modellforskjeller osv. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ToreKn Svart 17.Juni.2020 Del på Facebook Svart 17.Juni.2020 Hei igjen. Er det denne: https://www.amazon.com/Mercury-SmartCraft-SC1000-Monitor-879896K21/dp/B007D37K6E du har i tillegg til speedometer og turteller ? Fant også et viktig punkt i monteringsmanualen til kontrollboksen om termineringsmotstand. se bilde Slik jeg har koblet dette så har jeg termineringsmotstand på motor, "junctionboks" og den som på bilde. Jeg har kun turteller og speedometer av instrumenter. I tillegg har jeg koblet til en gammel gps som har nmea ut og paddlewheel med tempføler, alt dette fungerer knirkefritt. Sitér dette innlegget Link to post
Ski--doo Svart 17.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2020 Det stemmer @ToreKn@ToreKn, kjøpte turteller og speedometer brukt, viste seg at kablene var snudd feil veg. Når jeg snudde kablene så var det i orden. Sitér dette innlegget Link to post
ToreKn Svart 17.Juni.2020 Del på Facebook Svart 17.Juni.2020 Så bra du fant ut av det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.