Jump to content

Mercury smartcraft sc1000 turteller og speedometer fungerer ikke

Ski--doo

Recommended Posts

Har kjøpt ny påhenger: 2017 mercury 115 4-takt, det fulgte med sc1000 system monitor, men jeg ønsket flere instrumenter og gikk til innkjøp av sc1000 speedometer og turteller og 4-veis smartcraft koblingsboks. Hvis jeg har forstått dette riktig så er det bare "plug and play" altså bare å plugge alle instrumentene og kabelen fra kontakten på kontrollboksen i hver sin port i koblingsboksen. 

Problemet er at da fungerer kun monitoren, speedometer og turteller er helt døde. 

Har prøvd å koble kabelen direkte i en og en av instrumentene (utenom koblingsboksen) og da virker de. Er det boksen som er problemet? Noe jeg synes er litt rart siden monitoren virker selv om den er koblet via boksen. 

En annen liten ting, hvor finner jeg 12v uttak som går via tenningslås? 

Her er en link til et pdf dokument som kan være til hjelp.

https://www.drev.se/Upload/DocumentManager/mercruiser/smartwire.pdf 

Ettersom disse instrumentene kommuniserer på CAN-bus er det viktig med termineringsmotstander i hver ende av hovedkabel, dette står bra forklart i ovennevnte dokument.

Når det gjelder det siste spørsmålet ditt så har ikke jeg heller klart å finne en ledning med 12V med tenning på. Har nylig kjøpt samme motor som deg bare 80Hk utgaven

Redigert av ToreKn (see edit history)

Hei igjen.

Er det denne: https://www.amazon.com/Mercury-SmartCraft-SC1000-Monitor-879896K21/dp/B007D37K6E 

du har i tillegg til speedometer og turteller ?

Fant også et viktig punkt i monteringsmanualen til kontrollboksen om  termineringsmotstand. se bilde

Slik jeg har koblet dette så har jeg termineringsmotstand på motor, "junctionboks" og den som på bilde. Jeg har kun turteller og speedometer av instrumenter. I tillegg har jeg koblet til en gammel gps som har nmea ut og paddlewheel med tempføler, alt dette fungerer knirkefritt.

merckontr.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...