anda445 Startet 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2020 Hei har en lombardini/iveco 60hk som har noen seriøse strøm problemer. Det var noen som klarte og koble batteriene på feile poler under sjøsetting i år og da kom det røyk fra ledninger(fikk skrudd av hovedstrømmen fort. Så byttet eg om polene og gikk over ledninger byttet det som trengtes. Motoren startet da og gikk knirke fritt med turtelleren funket ikkje og den laddet ikkje. Så tok er av dynamo og gikk over den ser helt fin ut motoren har bare gått 480timer. Byttet ladderegulator og heiv den inn i båten igjen. Da fungerte turtelleren igjen men røyker noe ekstremt av dynamoen, så No har eg igjen demontert den men finner ingenting som kan være feilen. Noen som har vert borti noe lignende før så setter eg pris på innspill. Eg begynner å se mørkt på første båt sesong med turbåt?. Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Er sikkert likeretteren i dynamoen som har tatt kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
anda445 Svart 17.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 vet du om det går ann til og måle denne på noe vis? Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 (redigert) Sjekk denne videoen (tester likeretteren ca 18 minutter ut i videoen -> personen i videoen tester diodene i likeretteren med et multimeter (multimeter med diodetest)): Redigert 17.Juni.2020 av Audiquattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
anda445 Svart 17.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Var Di du mente ja Di målte eg når eg demonterte og det var fin motstand på Di. Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Brukte du diodetest funksjon (som vist i videoen)? Sitér dette innlegget Link to post
anda445 Svart 18.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.