Erling Knutzen Startet 20.Juni.2020 Del på Facebook Startet 20.Juni.2020 Har du et godt forslag til hvordan jeg kan erstatte midt-lanternen dersom jeg fjerner targabøylen? Båten er en Crescent Dorado V23. 20 fot. Som du kanskje ser, er båten festet bak i en alt for lav wire som går fra innerst i bukta og ut til moloen. Vi bruker sjelden båten når det er mørkt, men må selvsagt ha lovlig lanterne når det trengs. Hva gjør jeg med lanternesaken dersom targabøylen fjernes? Tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 21.Juni.2020 Del på Facebook Svart 21.Juni.2020 Ser ut som den lanternen på targabøylen er rundlysende. Du kan erstatte den med en demonterbar stanglanterne. Du er ikke avhengig av at den står på samme sted, eller i midlinjen på båten. Svært mage har den montert på ene siden akter. Selv har jeg en tilsvarende denne: https://www.maritim.no/batsystem-lanterne-naviled-600-1200mm Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
tuffff Svart 21.Juni.2020 Del på Facebook Svart 21.Juni.2020 Rundtlysende lanterne er kun lovlig opp til 7 knop, så det vil du sikkert ikke ha. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 21.Juni.2020 Del på Facebook Svart 21.Juni.2020 tuffff skrev 19 minutter siden: Rundtlysende lanterne er kun lovlig opp til 7 knop, så det vil du sikkert ikke ha. Denne båten er under 7 meter og har sidelanterner, så rundtlysende lanterne i toppen går helt fint uansett hastighet. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 21.Juni.2020 Del på Facebook Svart 21.Juni.2020 Rundtlysende lanterne som erstatning for topp- og akter-lanterne er godkjent for båter inntil 12 meters lengde. Ref sjøveisreglene, Regel 23 c (i) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
tuffff Svart 21.Juni.2020 Del på Facebook Svart 21.Juni.2020 Jepp. Jeg så ikke nøye nok etter og la ikke merke til sidelanternene. Sitér dette innlegget Link to post
Erling Knutzen Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2020 Takk for svar. Tror jeg skal satse på det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.