Jump to content

bruke wire forseil på rulle system?


joefos

Recommended Posts

Jeg var i samme situasjon og henvendte meg til en seilmaker. Konklusjonen ble at det ikke var verdt kostnaden å få de sydd om. Antar at det avhenger av tilstanden på seilene dine. Husker ikke hvilket tilbud jeg fikk, men det er uansett mer enn ti år siden. 

Link to post
Share on other sites

Takk for svar! jeg har snakket med seilmaker, men mange er veldig opptatte i disse dager, så vanskelig og få noe gjort på så kort varsel :( tenkte kanskje og prøve og sette en slags strikk/strips rundt seilets wirelås, og så føre det rundt i forseilet, men ikke ta det helt ut av rullen slik at det forsatt sitter i rulleforstaget, og dra opp i toppen, og prøve og seile med det (håper dere skjønte hva jeg mente)

Link to post
Share on other sites

eller da, om man drar opp en wire og forseil sammen, fester forseilet i bunnen som man vanligviss gjør og fester wiren det samme stedet, det kan vell brått gå? da blir det jo som et wireseil? det som kansjer er at man ikke får stramet wiren helt, men om man i kombo bruker strekkfisk for og stramme, da bør det jo gå? dere får en update i morgen, takk for innspill 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...