Gew77 Startet 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2020 Hei, Ligger nå på Furholmen ved Tvedestrand. Ser to mulige ruter. Se bilde, rød rute ønsker jeg å gå, men er usikker på om båten er for stor? Eller om det er tryggest å gå den ytre, merket med blått. Båten er 14m, 4,69 bred og dybde på Max 1, 5 m Går det? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Heednes Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Nå skal jeg ikke garantere noe, men har selv gått tvedestrand - Saltrød med 24 fot seilbåt som stikker 140 dypt. og har tidvis sett store cabincruisere i 50 fot gå der. eneste området du må følge littegranne med er det trange sundet etter Flosta kirke :) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Du rekker ikke opp i Arnevikbroen. Det er stort sett eneste begrensing på det strekket. Jeg går der ofte med min p 440. Det er en flott tur i mye vind. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Gew77 Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Takk for svar ? ? Så disse områdene er ok, dybdemessig? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Worry II Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 No problem, har kjørt der hvert år siste 7 år. Fin uthavn vis a vis Bjørkenes også. Geiter på beite, så pass på bikkja. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 På det første kartutsnitt følger du anbefalt kurs i plotter. Det er også tydelig merket med jernstaker. Trangt i Vrangsund men det går helt fint. Det er 90 grader babord sving etter de sakene. Kan være lurt å vente, om du møter båter der På det andre utsnittet, bruker jeg å gå øst for Klokkøya. Da passerer du en flott naturhavn. Der Worry antyder. Hele klokkøya er flott, avhengig av vindretning Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Ikke noe problem å gå der med TS 44. Man kan gå begge sider av Klokkøya. Leia går på vestsiden, men har inntrykk av de fleste (meg inkludert) går på østsiden. Uansett fordel å sitte på FB, da ser man greit de grunnere partiene og kan plassere båten midt i renna. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 (redigert) Så må jeg korrigere, det er ikke geiter, men sorte sauer Madammen lo av meg.. Redigert 5.Juli.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Gew77 skrev 54 minutter siden: Takk for svar ? ? Så disse områdene er ok, dybdemessig? Begge disse går fint, og en fin rute. Passasjen på det øverste bildet er vel den «vanskeligste» av de to. Du vil hest ikke møte en annen 14m midt i svingen. Har selv kun 30fot, men har gått her sammen med større båter. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Knall? Tusen takk for fine innspill ? Det er her man går for å få de gode svarene ?? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Worry II Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Her i uthavn Klokkøya i fjor, søppelkasser men ikke toalett på øya. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 5.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Ser veldig bra ut? Veldig flott her på Furøyholmen også, veldig i le for dagens uvær. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Pequod Svart 5.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2020 Har gått begge de to stedene du nevner, både med Nidelven og Tresfjorden, men de stikker jo henholdsvis 85 og 95 cm. Du skal likevel ha god klaring. Både Flosta og Bjørkenes er herlige opplevelser! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.