mils Startet 6.Juli.2020 Del på Facebook Startet 6.Juli.2020 Tenkte ta båten nedover til Nevlunghavn, men kona er litt bekymra pga omfanget av vær som har vært de siste dagene. 22-fot hurtiggående skjærgårdsjeep. Såvidt jeg kan se på windy & barentswatch er det ganske begrenset med bølger onsdag - signifikant bølgehøyde på 0.3m og max bølgehøyde 0.6 ved rakkebåene midt på dagen. Dette burde jo være innafor av hva båten kan klare eller vil uværet som har vært varte opp med trøbbel som ikke er innregnet i modellene enda? Er leden mellom langesundbukta og horten som vist på barentswatch greit merket - tenker spesielt gjennom rakkebåene og tønsberg tønne? Sitér dette innlegget Link to post
Morten:) Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Ser greit ut på DMI sin app også. Ruten din skal jeg ikke legge meg borti men uansett så er jo det å snu hvis det blir ubehagelig smart. Jeg går fra Porsgrunn til Holmestrand på onsdag og er null bekymret for det. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 mils skrev for 2 timer siden: Er leden mellom langesundbukta og horten som vist på barentswatch greit merket - tenker spesielt gjennom rakkebåene og tønsberg tønne? Har alltid pleid å gå utenfor Rakkebåene, men for noen dager siden forsøkte jeg den indre leia. Skikkelig slalomløype, men godt merka. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Jeg ville gått uten om rakke,der er ikke sjøen så skarp som lenger inn på grunnere vann Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Er det lite lite vind og sjø er indre led innafor Rakke både trygg og godt merket. Det er ingen grunn til å gå rundt Rakkebåen hvis du har godt kartgrunnlag for å gå gjennom den indre leden. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Phoebe skrev for 2 timer siden: Er det lite lite vind og sjø er indre led innafor Rakke både trygg og godt merket. Det er ingen grunn til å gå rundt Rakkebåen hvis du har godt kartgrunnlag for å gå gjennom den indre leden. Enig! Har gått rundt i mange år, men prøvde indre led for 3år siden - hvorfor har jeg gått rundt i alle år spurte jeg med selv. Har alltid 2 kart, plotter og iPad, men det et også godt merket. Er sjøen for grov til å gå indre led så skal du heller ikke gå ytre.... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Dersom vi ikke går fra Verdens Ende imorgen, så gjør vi det på onsdag morgen/formiddag. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
R.O Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 vakuum på onsdag, så det kan bli en god dag, men alltid gammel sjø der ute, så flatt vann blir det ikke. Sjekk uansett meld før avreise, det kan endre seg fort... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.