Jump to content

Horten --> Jomfruland onsdag 8.juli

mils

Recommended Posts

Tenkte ta båten nedover til Nevlunghavn, men kona er litt bekymra pga omfanget av vær som har vært de siste dagene. 22-fot hurtiggående skjærgårdsjeep. Såvidt jeg kan se på windy & barentswatch er det ganske begrenset med bølger onsdag - signifikant bølgehøyde på 0.3m og max bølgehøyde 0.6 ved rakkebåene midt på dagen. Dette burde jo være innafor av hva båten kan klare eller vil uværet som har vært varte opp med trøbbel som ikke er innregnet i modellene enda?

Er leden mellom langesundbukta og horten som vist på barentswatch greit merket - tenker spesielt gjennom rakkebåene og tønsberg tønne?

mils skrev for 2 timer siden:

Er leden mellom langesundbukta og horten som vist på barentswatch greit merket - tenker spesielt gjennom rakkebåene og tønsberg tønne?

Har alltid pleid å gå utenfor Rakkebåene, men for noen dager siden forsøkte jeg den indre leia. Skikkelig slalomløype, men godt merka.

Phoebe skrev for 2 timer siden:

Er det lite lite vind og sjø er indre led innafor Rakke både trygg og godt merket. Det er ingen grunn til å gå rundt Rakkebåen hvis du har godt kartgrunnlag for å gå gjennom den indre leden.

Enig! Har gått rundt i mange år, men prøvde indre led for 3år siden - hvorfor har jeg gått rundt i alle år spurte jeg med selv. Har alltid 2 kart, plotter og iPad, men det et også godt merket. Er sjøen for grov til å gå indre led så skal du heller ikke gå ytre.... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...