Terjemehren Startet 6.Juli.2020 Del på Facebook Startet 6.Juli.2020 (redigert) Hei alle flinke folk. Jeg sitter nå i nyinnkjøpt Fairline Targa 48 i Bergen å har tenkt å bruke noen dager på å komme meg rundt å inn i Oslo. Noen som er gode på vær og vind som vil hjelpe meg litt? Jeg tenker å gå nedover mot Haugesund i morgen tirsdag 7/7 å har tenkt til å stoppe når vind/vær slutter å være hyggelig. Slik jeg leser værkart så burde jeg ta helvetes strekka Tananger- Farsund på torsdag. Innspill??? Håper å slippe alle kommentarer som jeg ikke spør om... Redigert 6.Juli.2020 av Terjemehren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Terjemehren skrev 56 minutter siden: Hei alle flinke folk. Jeg sitter nå i nyinnkjøpt Fairline Targa 48 i Bergen å har tenkt å bruke noen dager på å komme meg rundt å inn i Oslo. Noen som er gode på vær og vind som vil hjelpe meg litt? Jeg tenker å gå nedover mot Haugesund i morgen tirsdag 7/7 å har tenkt til å stoppe når vind/vær slutter å være hyggelig. Slik jeg leser værkart så burde jeg ta helvetes strekka Tananger- Farsund på torsdag. Innspill??? Håper å slippe alle kommentarer som jeg ikke spør om... Det er litt tidlig å si. Sjekk barentswatch og DMI og ta løpende vurdering. 😊 Sitér dette innlegget Link to post
nie Svart 6.Juli.2020 Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Vi er østpå og skal hjem vestover og ser vel et mulig værvindu på fra natt til fredag og frem til fredag kveld....men som han over her sier; det er litt tidlig å vurdere. ....men gratulerer med ny båt, da👍🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Terjemehren Svart 6.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2020 Takker, håper dere alle kan holde oss oppdaterte. Er ikke vant til så mye vind og bølger så innspill er kjærkommne Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Juli.2020 Del på Facebook Svart 7.Juli.2020 Jeg er veldig enig i at det er tidlig å si noe nøyaktig om været enda, men slik det ser ut nå, så ser det brukbart ut til torsdag. Følg med på kystvær app. Da får ďu vind i sanntid på fyrstasjonene nedover fra Bergen til Sørlandet. De samme stasjonene bruker du som referanse steder for værmelding. Torsdag ser det ut som det blir vind fra nord. Det betyr medsjø nedover Jæren. Det er bra. Men strøm mot kan gi deg litt brå bølger. Jeg bruker ofte Dmi.dk for bølgevarsel på det strekket. Lykke til, å gratulere med ny båt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.