Jump to content

Transport / lagerkasser


Suzuki

Recommended Posts

er iferd med å tømme båten, og trenger iår for første gang å lagre ting & tang på "fjernlager". Oppsamlet " kjekt å ha", seil, påhengsmotorer, tauverk, ankere osv. osv. Min venn, bonden, stiller velvillig maskinstall / låve til disposisjon, men for at jeg skal slippe å hive alt i en haug, ønsker jeg meg skikkelig solide plast / tre / aluminiumskasser, til å stable godsakene i. Om de er relativt støvtette, gjør ikke det noe heller. Men - det kan som regel fikses med noen gode runder tekstiltape over lukeåpningen.

 

I "gamle dager" var kasser fra Gilde populære, men disse er ikke lett å få fatt i lengre. Så har man murerer baljer, men disse finnes det vel ikke lokk til ? Aluminium eller nye finèr / trekasser er dyre som fy, og jeg trenger NOEN for å si det mildt. ( minst 3-5, avhengig av størrelsen

 

Noen tips ? Forslag ? Råd & dåd ?

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Forsvarets bruktutsalg på Hauerseter har ofte kasser til salgs.

 

Disse er av tre, og er ganske solide.

 

jeg har ett par stykker, som jeg gjerne avser dersom det er interesangt.

Hauerseter utsalget, sjekkes ut. Åssen ser de du har ut da Geir ? Har no brukttusking på gang med andre Tjøme beboere også..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Har no brukttusking på gang med andre Tjøme beboere også..

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg trenger ingenting, men samler på alt......

 

 

BildeBildeBilde

 

De vitale mål er ca. (målt med leatherman) 90x35x50 cm.

Den ene kassen har jeg montert moen hyller i.

Den andre er helt tom.

Begge har hengsler og hengelåsbeslag.

 

Kassene kan du få ved avhenting i Rælingen / Lillestrøm

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Jeg har to trekasser snekkret på Europall. De er ca 80 x 120 x 100, hendoldsvis bredde , lengde, høyde. Det er låsbart lokk på begge.

De trenger noen skruer for utbedring.

 

Det beste er at de står i Nittedal....... :smiley::wink:

 

Jeg må bare sjekke at de ikke er "dumpet" ennå.

 

Faxen

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

jøss, forslagene hagler jo..

 

Faxen; interessant, men da trenger jeg strengt tatt truck eller ?

 

Krapyl; åssen er disse i kaldt vær da ? Mye plast på markedet, blir ekstremt knekkefeldig i kaldt vær, spesielt om man lagrer dynamoer, varmevekslere, kjettingtaljer og annet som veier mer enn en seilsekk oppi..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Nå har ikke jeg for vane å riste på kassene mine i kaldt vær med ei kjettingtalje oppi.....

Aner egentlig ikke, men de virker svært solide. Også stables de oppi hverandre når de ikke er i bruk.

 

Men de er jo laget av samme råstoffet vi svir av for moro skyld, så løp og kjøp før det er for sent :wink:

Redigert av Krapyl (see edit history)

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Nå har ikke jeg for vane å riste på kassene mine i kaldt vær med ei kjettingtalje oppi.....

Aner egentlig ikke, men de virker svært solide. Også stables de oppi hverandre når de ikke er i bruk.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Hei, med forbehold om at det er samme kassene, så kan jeg fortelle at kulde tåler de dårlig. Jeg kjøpte noen slike for å frakte enkelt verktøy frem og tilbake mellom bil og båt sist vinter, og måtte hive dem etterhvert.

 

Normalt er jo plastikk ikke så kuldebestandig, såfremt dem ikke er fremstilt til det formål.

 

Nå ser jo det ut til å løyse seg for deg Suzuki, utrolig hva et spørsmål her på forumet kan utløse av forslagsinnlegg samt kasser folk har stående i "hytt & pine" :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...