w201-16 Startet 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2020 Heisann! Har slitt med kjøletemperatur på min AD41d maskin, ved vanlig cruise 3000rpm ligger den på 87g helt stabilt, men hvis jeg øker på til 3400rpm går den til slutt varm etter ca 5-10min. Har tatt systemrens på saltvannsiden, byttet termostater uten forbedring. Bestemte meg derfor for å plukke ut varmeveksler/oljekjølere som viste seg å være helt rene. Plukket også ut eksosbend idag og ser an plastmuffe som er motert på eksosriser. Riser er ganske nylig byttet ser det ut som, kan det se ut som det er dette som er problemet? Ser ut som plasten har smeltet og dratt seg opp i eksosbend på en finurlig måte. Hva tror dere om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Den er nok smelta grunnet lite kjølevatn.Siden du har drev kan det være groe,blåsjell som hindrer vannstrømning,S slangen kan suges flat.Kan også være sjøvannspumpe,dårlig impeller eller at pumpa suger luft via akseltetninger,slitt likk eller kam på pumpa.Ville begynt med impeller Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Har du sjøvannsfilter ved impellerpumpa. Dersom ikke kan biter av impelleren havne i oljekjøleren for motoren og stenge for vanngjennomstrømmingen. Ofte da i kombo med annen feil som gjør at det kommer luft inn på sugesiden av impellerpumpa. Se litt her Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jakob T Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Med drev,ligger filteret etter sjøvanspumpa vil anta at impellerbiter vil havme i filteret.Går jo å ta av kjølerøret inn på oljekjøler å sjekke om det kan vere sinkrester eller annet som hinder gjennomstrømning av sjøvatn. Sitér dette innlegget Link to post
w201-16 Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Hei, glemte å nevne det men impeller har blitt byttet. Har også hatt båten i full fart for å sjekke om det har vært problem med s slangen, men kommer ikke noe luftbobler opp til sjøvannsfilter så denne burde være bra. Sitér dette innlegget Link to post
w201-16 Svart 9.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Oljekjøler og varmeveksler har jeg åpnet og disse er helt rene? Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Har du byttet medbringeren som driver sjøvannspumpen? Den er laget av gummi og blir utslitt etter hvert. Du må demontere sjøvannspumpen fra motoren for å komme til medbringeren. Del nummer fire på dette bildet Sitér dette innlegget Link to post
Finnpenta Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Sjekk om sjøvannsinntak/ og kanaler i drevet er innsnevret/grodd. Finnes et i hull under drevet (dpe) Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 9.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2020 Hvordan ser eksos bendet ut ? er kanalene for kjølevann åpne ? blir for varmt om det ikke er god gjennomstrømning der. Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.