DIYglenn Startet 19.Juli.2020 Del på Facebook Startet 19.Juli.2020 Hei! Blir tre strøk antipest og to strøk bunnstoff. Det anbefales ca 5t mellom strøk ved 20C, og at man setter inn med bunnstoff før primer har herdet fullt. Så kommer det merkelige: Bunnstoff bør aktiveres innen 2-3 dager for full effekt, men min 24t tørketid først. Primer har 7 dager tørketid før bruk ved 23C. Så primer og bunnstoff legges samme dag, men primer må tørke i 10+ dager i dette været og bunnstoff skal ute etter 2-3 dager? 🤨 Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 19.Juli.2020 Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Husker at jeg også ble usikker når jeg gjorde samme jobben med primer og bunnstoff. Skal ikke si noe skråsikkert, men jeg lar ofte bunnstoffet stå lenger enn 2-3 dager før sjøsetting. Tror ikke det betyr allverdens. Jeg lot primeren få den herdetiden den skulle ha og lot bunnstoffet stå tørt i lengre tid. Sitér dette innlegget Link to post
DIYglenn Svart 19.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Hmm, blir jo dyrt å ha den på land også, men får vel bare stå til. Den står på paller nå isteden for vogn, så får skylde på at det kompliserer arbeidet kraftig også. «Flekker» på 1.5 meter jeg ikke får tatt... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.Juli.2020 Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Du kan sjøsette når bunnstoff har tørket, primeren herder under vann. Sitér dette innlegget Link to post
DIYglenn Svart 19.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2020 Men hvorfor sier de da «bruksklar» etter 7 dager? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.