Dixie 2100 Svart 3.August.2023 Link til dette innlegget Svart 3.August.2023 For 2 år siden fikk jeg et rift i kalesjen omtrent som hos deg @lurvetass, jeg limte på et lite tøystykke fra et solseil med tekstillim. Vært potte tett. Men i vinter må kalesjen byttes, den er fra 2009 ifg tidligere eier. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 3.August.2023 Link til dette innlegget Svart 3.August.2023 Dixie 2100 skrev 35 minutter siden: For 2 år siden fikk jeg et rift i kalesjen omtrent som hos deg @lurvetass, jeg limte på et lite tøystykke fra et solseil med tekstillim. Vært potte tett. Men i vinter må kalesjen byttes, den er fra 2009 ifg tidligere eier. Funderer på å forsøke noe sånt selv. Men lightex er belagt med en slags plastfolie på innsiden. Spørsmålet er hvilket lim som fester på den tynne plastfilmen. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Roger jo Svart 4.August.2023 Link til dette innlegget Svart 4.August.2023 lurvetass skrev for 15 timer siden: Men lightex er belagt med en slags plastfolie på innsiden. Spørsmålet er hvilket lim som fester på den tynne plastfilmen. Sy fast lappen på undersiden lim fast lappen på utsiden påtte tett. og sterkere. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
-morten- Svart 4.August.2023 Link til dette innlegget Svart 4.August.2023 Har hatt Alf Hansen og HH kalesje de har ihvertfal vart 10-12 år før de må byttes! sømmer/maljer som har vært svakheten, selve stoffet har jeg aldri hatt problemer med bortsett fra at det blakner og blir flekkete Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Torsen67 Svart 4.August.2023 Link til dette innlegget Svart 4.August.2023 Men hvilke stoff bruker de forskjellige leverandørene? Noen som spør om dette? Finnes sikkert 20 forskjellige type stoff. Sunbrella+ er en av de og skal være bra. Kan lønne seg å spørre om stofftype så google dette i etterkant. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 4.August.2023 Link til dette innlegget Svart 4.August.2023 lurvetass skrev for 19 timer siden: Funderer på å forsøke noe sånt selv. Men lightex er belagt med en slags plastfolie på innsiden. Spørsmålet er hvilket lim som fester på den tynne plastfilmen. Vindsperretape vil nok garantert sitte fast Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Dixie 2100 Svart 4.August.2023 Link til dette innlegget Svart 4.August.2023 lurvetass skrev for 22 timer siden: Funderer på å forsøke noe sånt selv. Men lightex er belagt med en slags plastfolie på innsiden. Spørsmålet er hvilket lim som fester på den tynne plastfilmen. Limte kun på på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 4.August.2023 Link til dette innlegget Svart 4.August.2023 Roger jo skrev for 7 timer siden: Sy fast lappen på undersiden lim fast lappen på utsiden påtte tett. og sterkere. Da må jeg få tak i en type stoff som passer. Hvilken limtype brukte du? Jon-Kåre skrev for 3 timer siden: Vindsperretape vil nok garantert sitte fast Kanskje et bra tips. Torsen67 skrev for 5 timer siden: Men hvilke stoff bruker de forskjellige leverandørene? Noen som spør om dette? Finnes sikkert 20 forskjellige type stoff. Sunbrella+ er en av de og skal være bra. Kan lønne seg å spørre om stofftype så google dette i etterkant. Det blir spørsmålet når vi skal finne ny leverandør og kalesjeduk. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
JRK Svart 5.August.2023 Link til dette innlegget Svart 5.August.2023 Har en Viksund 340 fra 2007 . Orginal kalesjen fra Flataker industrier er fremdeles i bruk som vinterkalesje. Tett men ser sliten ut. Husker ikke helt, men tror jeg kjøpte ny for Ca 5-6 år siden. Aldri vært behandlet med noe som helst. Spylt av når jeg har vasket båten. Viktig å spyle, det er mye skit i nedbør og da setter den ikke seg. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 28.September.2024 Link til dette innlegget Svart 28.September.2024 Vi fikk forlenget livet til kalesjeduken med klar gorillatape. Den festet utrolig godt på den plastbelagte innsiden av lightex duken. Har forsterket med tape mot kalesjebøylene også og duken har holdt tett. Men i sommer spjæret duken igjen. Samme sted som sist bare motsatt side. Virker som ytterduken har blitt råtten eller svekket av sola. Og nå har det blitt hull i taket på den fremre delen. Vet ikke om det er vind eller en fugl, men duken er revnet og noen biter av duken lå på setet under. Utrolig kjedelig. Brukte gorillatape igjen så det er tett, men dette var nok dødsstøtet. Er nok ingen vei utenom ny kalesje. Og blir definitivt ikke lightex. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Lars H. Svart 28.September.2024 Link til dette innlegget Svart 28.September.2024 Jeg fatter ikke at dere vil ødelegge kalesjen med årlig vask og impregnering! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.