brakkvannseiler Startet 21.Juli.2020 Del på Facebook Startet 21.Juli.2020 Har arvet ei eldre tresnekke som trenger vedlikehold. Begynner å bli få av disse i Vestfold. Men er sikkert flere personer i forumet som har hatt eller har trebåt. Snekka er sjøsatt.Trutnet greit under vannlinja. Noen med som kan svare med på følgene : 1. Snekka lekker over vannlinja i baugen mellom glipper i bordgangene.Tenker på om klinkene begynner å bli dårlige. Ser hele ut på begge sider.Hva skal en se etter for å finne ut om klinkene bør skiftes. 2. Har tett midlertidig lekkasjene innenfra med Farm. Men må fikset dette før neste sesong. Råd ? 3. Finnes det noen her som kan eller kjenner til noen som kan hjelpe meg med bytte dekk akter ? Eventuelt noen som kjenner til firma som kan anbefales for en slik jobb ? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 21.Juli.2020 Del på Facebook Svart 21.Juli.2020 Kontakt nærmeste kystlag. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Jens_P Svart 21.Juli.2020 Del på Facebook Svart 21.Juli.2020 (redigert) Nøtterøy: http://aldridge.no/ Redigert 21.Juli.2020 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
brakkvannseiler Svart 22.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2020 Kystlag er et godt råd :- ) Så på siden til http://aldridge.no/. Virker som at han driver med eldre snekker . Har du erfaring med han Jens_P / Andre som har erfaring med han? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 22.Juli.2020 Del på Facebook Svart 22.Juli.2020 (redigert) Er ca. 15 år siden han utbedret problemer på min båt. Båten er solgt og lever i beste velgående i dag, 60 år gammel. Jeg hadde båten i ca 5 år etter reparsjoner og så ikke svakheter eller feil ved det arbeidet han hadde utført. Byttet en del kjølbolter, skiftet ut deler med råte og lut-råte i eik kjøl. Bl.a. rundt gjennomføringer for rorhylse og propellaksling. Skiftet også nederste bordgang i akterspeil. Gjorde pent og solid arbeid hvor han kombinerte epoxy og tradisjonelle båtbyggermetoder. Han ble dengang ansett som 'trollmann' med epoxy. Redigert 22.Juli.2020 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.