okeido Startet 23.Juli.2020 Del på Facebook Startet 23.Juli.2020 Båten har gått på grunn ødelagt 2 propeller og minst en aksling. Mulig ikke vits å sjøsettes i år, tar vel litt tid. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Skjæløy Marina . . ? Har ellers god erfaring med Engelsviken Slipp for reparasjon da jeg hadde vært på grunn for en del år siden. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
okeido Svart 23.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Mulighet det men litt langt unna æ.i nærheten av Glomma hadde vært fint Sitér dette innlegget Link to post
Sholsen58 Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Kanskje Slevikkilen Trebåtbyggeri kan hjelpe, på Gressvik. Så er det på Marnet ved Øyenkilen, de har stor truck som fint klarer båten din 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Sholsen58 skrev 1 time siden: Kanskje Slevikkilen Trebåtbyggeri kan hjelpe, på Gressvik. Jeg hadde også prøvd på det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
okeido Svart 23.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Bruker ikke slevikkilen etter de reparerte trebåten min med galvanisert spiker. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 23.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 (redigert) Tror det blir nabbetorp båthavn og vært i kontakt med SP motor service.Var meningen at båten skulle opp i dag, men ble ikke før mandag.Hadde håpet å demontert propeller og ene akslingen selv og fått bestilt deler.Før jeg begynner på jobb. Redigert 23.Juli.2020 av okeido (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 okeido skrev 1 minutt siden: Bruker ikke slevikkilen etter de reparerte trebåten min med galvanisert spiker. Ta deg en tur på nærmeste museum. Hvor mange båter ser du med kobberklink og kobberspiker? Svar: Ingen. Alle er bygget med galvanisert. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Lazyjack Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 okeido skrev for 8 timer siden: Båten har gått på grunn ødelagt 2 propeller og minst en aksling. Mulig ikke vits å sjøsettes i år, tar vel litt tid. Jada, skyld på båten Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Jeg bygget med kobberklink. Men nå er jo jeg en museumsgjenstand. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Hulda skrev 5 minutter siden: Jeg bygget med kobberklink. Men nå er jo jeg en museumsgjenstand. Ved nybygging og renoveringer er det vanlig med kobberklink. Jeg forstår poenget til @okeido men jeg ville bare presisere at det ikke er katastrofe at reparasjonen er gjort med galvanisert. Dette er noe som har blitt gjort i århundrer. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Hulda Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Århundrer? Galvanisering har jeg litt peiling på. Ikke overdriv nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Ragnar Ringstad? Etter et motorhavari hertidlig i sommerferien for noen sesonger siden, så fikk de den iorden igjen til høstsesongen. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
enslagsgjest Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Hulda skrev 10 minutter siden: Århundrer? Galvanisering har jeg litt peiling på. Ikke overdriv nå :-) Måtte dobeltsjekke det før jeg skrev. Ble oppfunnet i 1836, men kom riktig nok til båter senere. Så litt overdriving fra min side Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
okeido Svart 23.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Jeg har tenkt på Ringstad, jeg kan ta en tlf i morgen.Det var i alle fall første galvaniserte spiker i den båten.båten var bygd med kobberklink og rustfri syrefast bolter i kjølen.varer vist 10 år har jeg hørt? Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Gjør det. De svarer til og med når du ringer de midt i fellesferien. Bra sted. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli.2020 Del på Facebook Svart 23.Juli.2020 Anbefaler Ragnar Ringstad på det sterkeste! De tar betalt for løftet med utsett og ikke for tiden du står på land. Og de gjør skikkelig jobb med rengjøring og oppstilling av båten. Jeg står der med min Storebro. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kjellg Svart 24.Juli.2020 Del på Facebook Svart 24.Juli.2020 Hulda skrev for 10 timer siden: Men nå er jo jeg en museumsgjenstand. Nå har man det skriftlig og søkbart på han Google Måtte bare hehehe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.