Jump to content

1 toms o-ring - hvor får jeg kjøpt det?

Napoli

Recommended Posts

Jeg skal bytte tre skroggjennomføringer på en Boston Whaler. Dette er skroggjennomføringer som er lagd av et bronserør, med en o-ring som tetter mot skroget. Rørene er 1" OD - og jeg trenger dermed riktige o-ringer til dette. Noen som vet hvor slikt kan kjøpes?

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Gjør som @pipe sier, gå til en seriøs forhandler for akkurat det formålet. Det sirkulerer mye O-ringer med dårlig gummikvalitet i billigbutikkene. En O-ring koster uansett ikke mange kronene.

Vær forøvrig obs på at en O-ring normalt måles med innvendig diameter samt diameter på selve gummilissa (tykkelse). Du oppgir 1" utvendig diameter på røret, da vil en 25mm O-ring antagelig passe bra. Men vær obs på at de kommer i en rekke ulike tykkelser. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...