Napoli Startet 26.Juli.2020 Del på Facebook Startet 26.Juli.2020 Jeg skal bytte tre skroggjennomføringer på en Boston Whaler. Dette er skroggjennomføringer som er lagd av et bronserør, med en o-ring som tetter mot skroget. Rørene er 1" OD - og jeg trenger dermed riktige o-ringer til dette. Noen som vet hvor slikt kan kjøpes? Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Hakkannen Svart 26.Juli.2020 Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 Prøvd Maritim? I alle fall Maritim i Stavanger har inne et lite utvalg o-ringer, kjøpte der til dieselpåfyllingen (mener på den o-ringen er 1 1/4’’, men de hadde både større og mindre, tynne og tykke varianter). Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 26.Juli.2020 Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 Biltema har. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 26.Juli.2020 Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 Tess og Hydroscan. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Juli.2020 Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 Gjør som @pipe sier, gå til en seriøs forhandler for akkurat det formålet. Det sirkulerer mye O-ringer med dårlig gummikvalitet i billigbutikkene. En O-ring koster uansett ikke mange kronene. Vær forøvrig obs på at en O-ring normalt måles med innvendig diameter samt diameter på selve gummilissa (tykkelse). Du oppgir 1" utvendig diameter på røret, da vil en 25mm O-ring antagelig passe bra. Men vær obs på at de kommer i en rekke ulike tykkelser. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Slangemannen Svart 26.Juli.2020 Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 Tess Arendal bør ha dette. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Juli.2020 Del på Facebook Svart 27.Juli.2020 Om du ikke finner andre steder er Otto Olsen store på O-ringer i alle tenkelige dimensjoner og kvaliteter. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Slangemannen Svart 27.Juli.2020 Del på Facebook Svart 27.Juli.2020 index skrev for 11 timer siden: Om du ikke finner andre steder er Otto Olsen store på O-ringer i alle tenkelige dimensjoner og kvaliteter. Der får du ikke handlet som privatperson. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Juli.2020 Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 Langskjegg skrev for 7 timer siden: Der får du ikke handlet som privatperson. OK! Jeg har handlet en del med dem gjennom firma, men har ikke prøvd privat. De har i alle fall et enormt utvalg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Napoli Svart 28.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 Supert, da tar jeg en runde på Stoa i Arendal og sjekker. Tar med bronserøret, så bør vel maritim eller Tess klare å finne noe fornuftig. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Napoli Svart 28.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 Bør jeg forresten kline inn o-ringen med noe casco marin og teknikk for å sikre litt ekstra? Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Slangemannen Svart 28.Juli.2020 Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 O-ringene vi har på Tess(Oslo)tetter flensekuplinger på 420 bar hydraulikkolje. Burde ikke være noe problem på skroggjennomføring hvis flatene er plane. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.