Jump to content

Bavaria 300 Sport, erfaringer?

Mr K

Recommended Posts

Hei!

Båtlivet mitt består i dag av en bowrider som brukes flittig til dagsturer fra hytten, men hele familien (2 voksne og 2 barn) begynner imidlertid få veldig lyst på en større båt som vi kan bruke til ukesturer. Budsjett er max litt over 1 mill og jeg vil helst ha en båt som er max 10 år gammel og som er rundt 30 fot. Jeg har det siste året vurdert en rekke merker, men har har fallt litt ned på Bavaria 300 Sport (men vurderer fortsatt også andre).

- Er det noen med erfaring/syn på hvordan båten stiller seg i forhold til tilsvarende andre modeller?

- Er det noen kjente svakheter ved Bavaria 300 Sport som jeg bør kjenne til?

Tusen takk for hjelp =)

Jeg har hatt en Bavaria 32 Sport fra 2004.  Fin båt, godt elektrisk anlegg, gode motorer (2XKAD32). En del slipestøv innvendig hvis man  tar ned paneler og slikt, god godstykkelse i støpen, en del sikaflex herogder (uten betydning forsåvidt). Kalesjen bar helt OK++.

Fine båter.

mvh

Windy37GM,

tidligere Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Har selv en 32 Sport -05 og er godt fornøyd med layout på båten. Ser at den er for gammel for deg, men vil tipse om at Bavaria ser ut til å i hvert fall to layaouter. En med fast solseng bak og lite bord ved pilotplass og en med større bord bak som kan gjøres om til solseng ved behov.

Du får trolig vesentlig mer glede av et bord med plass til seks pers som kan brukes når du vl enn en fast solseng. Se på Finn så finner du som regel flere modeller der.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Jeg har to stk KAD32, men den alderen du vil ha så får du vel i hovedsak en D6 vil jeg tro. Det ble vel et skifte i ca -07/-08 som blaa ga styring av lys etc via rele og dermed også styring av dette nedenfra.

Jeg kjenner ikke til evt svakheter på de årgangene som er aktuelle for deg.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Bavaria32 er en solid båt. Vi lå i god driv ut fra Havstensund (jadda, skulle kjøre fra en Marex :-) og i dønningene opp mot Strømstad tok vi av på ei bølge. Et rimelig luftig svev, hvor begge turtellerne bånnet. Vi landet flott i nedover bakke, jeg fikk kjeft av kona mens jeg tenkte: «i hampen, fløy vi akkurat med 6 tonn båt?»

Det eneste som var helt idioti i den båten var septiknivåføler/giver. Dustekonsept. Vi ettermonterte Gobius (tanken er av plast) og det ble feiende flott.

Hadde jeg vært i trådstarter sine sko hadde jeg kjøpt 32 Sport fra 2003-2008 (når det nye skroget kom :-)

Jeg savner kjøpeskapet i Bavarian. Det som er montert inne er dritstort og kan ha 3 stk 1,5 literflasker i døren.

vennlig hilsen

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Jeg er også den glade ejer af en Bavaria 32 Sport fra 2005. Det er en god båd med gode løsninger og fin samlekvalitet.

Jeg er dog med mine 187 cm for stor til at stå  helt oprejst i kahytten, men det lever jeg med , så længe konen tager alle opgaverne i kabyssen :giggle: Jeg tror loftshøjden er ca. 185 cm.

En anden lille irriterende detalje er, at kranen for tømning af septik tanken sidder bag en låge bagest i stikkøjen på denne model. Jeg mener den blev flyttet ind på toilettet i de nyere modeller.

Men ellers en god solid båd, der er nem at manøvrere og marcher fint mellem  22- 26 knob

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...