Kyro74 Startet 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2020 (redigert) Hei har en Mercury 40hp 3 sylindret totakter 2002 modell med separat oljetank. Den starter greit og virker helt fin på rolig gange. Når jeg kommer ut av havna å skal gi på litt begynner den å fuske / turtall går opp og ned. nesten som ei turtallsperre bare det er det ikke. Jeg har gjort følgende til nå uten bedret resultat : - renset forgassere og blåst igjennom slanger. - Byttet plugger - skiftet bensinfilter - skiftet pakninger i bensinpumpe.( testet at den fungerer). - Ved kjøring når den begynte å fuske har jeg testet å pumpe inn mer bensin når jeg kjører. da merker jeg at motor kvele litt, da får den nokk bensin. - har også prøvd å choke den, da stopper den også. - har åpnet tappeskrue å pumpet bensin inn. og alle forgasserene får bensin da det renner ut ganske bra med drivstoff. Jeg har 2 løse tanker i båten. Ingen forskjell når jeg skifter tank fra den ene til den andre. - Jeg skjønner ikke hva som kan være problemet. Jeg sitter nå igjen og tenker elektrisk kontrollboks, stator, coil eller.. Motor sviver ganske fint frem tikl halv speed.. føler ingen tegn til fusk før jeg gasser på litt. Noen tanker om dette? Redigert 28.Juli.2020 av Kyro74 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Typisk at ved pådrag så kan en dårlig coil/pluggkabel svikte. Kan gå fint på tomgang men tåler ikke høyere turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Kyro74 Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Hei Jerognal.. Skal gå å prøve å måle coilene.. Tusen takk for svar..:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.