POPEYE2 Startet 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2020 (redigert) Vurderer å selge en båt og har fått forespørsel om pris for transport. Aktuell transportør sier at prisen avhenger av om båten er over eller under 3 meter høy. Er den over 3 meter må den ha følgebil som medfører en del ekstra kostnader. Jeg kan selvsagt ta opp båten og sjekke høyden selv, men slipper jeg det så er det fint. Er det derfor noen som vet eksakt høyde på en Skarpnes 9100 fra 2002 (30 fot) eller som kan henvise meg videre til noen som kan vite dette? Jeg finner ikke tak i opprinnelig produsent av skroget. Båten er ikke fabrikkprodusert. Redigert 29.Juli.2020 av POPEYE2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Jeg vet ikke, men er ikke stort sett dybden på slike drevbåter runt 80-90 cm? Hva er da dybden når drev er tiltet opp? Ca 50 cm? Da er det jo bare å måle seg opp fra vannflaten til høyeste punkt, og ta utgangspunkt i 50 cm + målt høyde? Skarpnes sitt høyeste punkt er vel targabøylen og den er jo ca på bunnens laveste punkt (under drevfestet). Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Jeg antar at det er bredde det menes, høyden er nok lite problem når det gjelder følgebil. De fleste lastebiler er i stand til å legge en 9100 på planet og likevel være under 4.5 meter, som stort sett er normal høyde de fleste steder. NB!!!! Noen bruer/tuneller er lavere, de er merket. Krav til følgebil er det når lasten overstiger 3 meter bredde. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
POPEYE2 Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 (redigert) Grand Banks jr skrev On 29.7.2020 at 16.06: Jeg vet ikke, men er ikke stort sett dybden på slike drevbåter runt 80-90 cm? Hva er da dybden når drev er tiltet opp? Ca 50 cm? Da er det jo bare å måle seg opp fra vannflaten til høyeste punkt, og ta utgangspunkt i 50 cm + målt høyde? Skarpnes sitt høyeste punkt er vel targabøylen og den er jo ca på bunnens laveste punkt (under drevfestet). Det stemmer at dybden på denne båten er 90 cm fra vannlinja. Da stemmer det nok at den stikker ca. 50 cm dyp når drevet er tiltet opp. Redigert 30.Juli.2020 av POPEYE2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
POPEYE2 Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2020 Bjørn Løvjomås skrev On 29.7.2020 at 16.15: Jeg antar at det er bredde det menes, høyden er nok lite problem når det gjelder følgebil. De fleste lastebiler er i stand til å legge en 9100 på planet og likevel være under 4.5 meter, som stort sett er normal høyde de fleste steder. NB!!!! Noen bruer/tuneller er lavere, de er merket. Krav til følgebil er det når lasten overstiger 3 meter bredde. Da har jeg vært i kontakt med transportør igjen og du har helt rett. Det var bredden som var viktig i forhold til følgebil eller ikke. Høyden var greit for transportør å vite med tanke på begrensninger vedr. tuneller, ferger, o.l. Tar jeg bort targabøylen så er den max ca. 3,20 høy og det holder fint. Da er alt i orden og jeg har funnet ut av dette. Takk for svar! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.