Jump to content

Tilt Suzuki 115 (2007) går kun ned


Ainsteb

Recommended Posts

Dagens nøtt!

 

tilten på motoren min blei bytta få nokre mnd sida, og alt fungerte fint. Dette blei gjort på autorisert verksted og dyrt blei da!

 

no idag, så kom eit nytt problem. Når eg skrur på strøm, og trykk tilt ned motor frå parkert tilstand går den automatisk heilt ned med ein gang. Men tilt motoren fortsetter og svive sjølv om motor e komt heilt ned. Om eg trykke på tilt opp stopper tilt motoren og svive, men ingenting skjer. Slipper eg tilt opp knappen så begynner tilt motor og svive igjen. Løsningen forløpig er og skru av hoved strøm, så kan eg tilte den opp igjen. Som dei fleste her skjønar e da litt tungvint og halde på slik då motor skal opp i rett vinkel i forskjellige type fart med og ta strømmen for kvar lille knepp og om den då ende fø høgt og eg vil ha den litt ned igjen går den heilt ned bare ved å trykke på tilt ned knappen. Dette skjer uansett om eg bruke tilt knapp på motor eller gear/gass hendel. 
 

nokon med tips?

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Mercury Optimax 75 som hadde samme problemet. Jeg koblet fra tilt bryteren som står på selve motoren, da sluttet den å bare tilte nedover. Viste seg at det hadde oppstått en kortslutning i bryteren på motoren. Fungerer helt fint på styringen fra førerposisjonen. 

 

Link to post
Share on other sites

a3cy skrev for 2 timer siden:

Jeg har en Mercury Optimax 75 som hadde samme problemet. Jeg koblet fra tilt bryteren som står på selve motoren, da sluttet den å bare tilte nedover. Viste seg at det hadde oppstått en kortslutning i bryteren på motoren. Fungerer helt fint på styringen fra førerposisjonen. 

 


oki eg kan jo evt prøve det men igjen, e da vel ein garanti sak.

 

da so va merkelig igår når eg prøvde den e at om eg trykke den ned, og kjapt trykke på tilt opp knappen går den bare eit lite stykke og stoppe. Så eg kan på ein måte styre det.

 

men blir fort irriterande...

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt flere Suzuki'er fra dette tidsrommet, og på alle har tilten bare gått så lenge jeg holder knappen inne (oppover eller nedover), om din fortsetter å gå etter at du har sluppet knappen (slik jeg forstår det) vil jeg tro det må være en feil ett sted: enten i knappen eller i releet.

 

Link to post
Share on other sites

Petromax skrev for 5 timer siden:

Jeg har hatt flere Suzuki'er fra dette tidsrommet, og på alle har tilten bare gått så lenge jeg holder knappen inne (oppover eller nedover), om din fortsetter å gå etter at du har sluppet knappen (slik jeg forstår det) vil jeg tro det må være en feil ett sted: enten i knappen eller i releet.

 


ja då e da nok fø stor jobb te at eg klare finna ut av da sjølv så får heller ta da på garanti evt hjå verkstaden.

 

da so e litt merkelig, eg lot den stå oppe eit døgn med tilt sperra på og idag når eg prøvde og tilte fungerte den heilt optimalt og skikkelig heile vegen.. e detta noko so kan ha innvirkning?

 

uansett takk fø svar!

Link to post
Share on other sites

Tiltsperra er helt mekanisk, så jeg tviler på at det har noen innvirkning. Jeg tror fortsatt at du har ett rele eller bryter som henger på innimellom.
Siden du har samme problem uansett om du bruker knappen på spaken eller knappen på motoren, heller jeg mot at det er rele som trøbler.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...