Kaptein50 Startet 29.Juli.2020 Del på Facebook Startet 29.Juli.2020 Hei folkens. Jeg har en båt fra 1985 med en VP MD40 med gir og fast aksling. Motoren starter, går og gjør jobben. Har ikke problemer med noen vesentlige lekkasjer, men litt svetting og noen dråper her og der har det vært. I følge tidligere eier har motoren vært overhalt en stund siden, men trolig ikke konservert skikkelig mot rust. Derfor ønsker jeg nå ta en generell opprydning i motorrommet slik at nye lekkasjer oppdages tidlig. Det er noe overflate rust på motoren som flere plasser er vanskelig å komme til. Har noen et godt forslag til hvor man begynner og tips til produkter man kan bruke? Ikke aktuelt å ta ut motor så lenge den går, det har jeg ikke har plass eller mulighet til nå. Ønsker også å bytte ut de gamle lyd isolasjonsplatene med noen som gir bedre støydemping. Vet noen om et bra produkt her? Takk for tips ;) Mvh Mathias Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Har du mulighet til å vaske den med avfretting og varmt vann? Hvis ja, ville jeg gjort det. Spraye å avfetting og skrubbe der du kommer til. Spyl så rent, helst med varmtvann. Nå den er tørr (kanskje du kan blåse den med trykkluft) kan du male den med f.eks Bengalakk. Eller om du bare sprayer den med rustbeskyttende middel som tåler litt varme. Jeg hadde nok ikke giddet å male en motor som står i en båt, det blir halvbra og grisete. Dessuten kapsler du inne rust og annet som du ikke kommer til å få fjernet. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.