Jump to content

Jeg skal slepe 38 foter på 7 tonn med snekke?


Smeigevær

Recommended Posts

TrikkerN Lønning

Fantastisk bilde:smiley: 

Slepingen gikk tålig smertefritt!

Startet kl 06:00 om morgenen med snekka fastbundet til siden. Dette funket knall bra helt til flere yachter bestemte seg for å passere meg nært i minimum 18 knop. Røk alt av fester og mistet gummilisten på snekka. Startet vanlig slep etter dette og er storfornøyd med båten!! Takk for alle gode tips :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Smeigevær skrev 44 minutter siden:

TrikkerN Lønning

Fantastisk bilde:smiley: 

Slepingen gikk tålig smertefritt!

Startet kl 06:00 om morgenen med snekka fastbundet til siden. Dette funket knall bra helt til flere yachter bestemte seg for å passere meg nært i minimum 18 knop. Røk alt av fester og mistet gummilisten på snekka. Startet vanlig slep etter dette og er storfornøyd med båten!! Takk for alle gode tips :thumbsup:

Tuting var vennelig ment 😎👍

Link to post
Share on other sites

Det viktigste for andre er vel at slepelinen er veldig tydelig å se. Binde fast plastpose, klut eller noe slikt når man har litt lengde på slepet? 

 

Her i Arendal så det ut til at redningsskøyta hadde fender eller noe slikt. Var i alle fall noe som streket i vannet midt mellom dem og den båten de slepte. Så dette fra land så kunne ikke komme nærmere å se. 

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 1 time siden:

Det viktigste for andre er vel at slepelinen er veldig tydelig å se. Binde fast plastpose, klut eller noe slikt når man har litt lengde på slepet? 

 

Her i Arendal så det ut til at redningsskøyta hadde fender eller noe slikt. Var i alle fall noe som streket i vannet midt mellom dem og den båten de slepte. Så dette fra land så kunne ikke komme nærmere å se. 

I RS bruker vi kulefender. Men da er slepet 90m 😊

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noah`s ark kan jeg være enig i:diving:

Men foreløpig så er det kun måkene som har slått  reir. 

Jeg har gitt meg selv 2 år til å bli ferdig :thumbsup: Tenker det er mer på den realistiske siden ift. hverdagen.

Kommer definitivt med flere bilder hvor jeg må be om råd og tips til forskjellige løsninger:seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...