Shorter-S Startet 2.August.2020 Link til dette innlegget Startet 2.August.2020 Hei, jeg hadde nylig båten på verksted, for skifte av cutlesslager. Det gamle lageret satt svært godt fast så de måtte bruke mye kraft for å få det løs. Med lekkasje mellom hylse og skrog som resultat. Hylse ble kappet ut og støpt inn på nytt. Etter dette så ser jeg at hylsen står skjevt i forhold til akslingen. Noen som vet om dette har noe å si? Jeg merker ingen vibrasjoner når jeg kjører. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.August.2020 Link til dette innlegget Svart 2.August.2020 Det betyr at motoren da blir feil opprettet i forhold til hylse/aksling. Noe som vil ødelegge det nye lageret og akseltetning. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.August.2020 Link til dette innlegget Svart 2.August.2020 Det resultatet der ville jeg reklamert på. Shorter-S skrev 1 time siden: Hei, jeg hadde nylig båten på verksted, for skifte av cutlesslager. Det gamle lageret satt svært godt fast så de måtte bruke mye kraft for å få det løs. Med lekkasje mellom hylse og skrog som resultat. Det høres jo ikke ut som om de har riktig verktøy for å trekke ut lageret på en skånsom måte. Har de stått med slegge og julet på? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Shorter-S Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Komodo skrev On 3.8.2020 at 0.12: Det resultatet der ville jeg reklamert på. Det høres jo ikke ut som om de har riktig verktøy for å trekke ut lageret på en skånsom måte. Har de stått med slegge og julet på? Jeg vet ikke hva de brukte av verktøy, men båten var på verkstedet til de som produserte den så jeg regner med de vet hva de driver med. Jeg får høre med de hva de tenker om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Shorter-S skrev for 11 timer siden: så jeg regner med de vet hva de driver med. Virker ikke slik på meg. Da skulle i så fall akslingen være sentrert i hylsen. Alt annet er svikt i kompetanse. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 Shorter-S skrev for 12 timer siden: Jeg vet ikke hva de brukte av verktøy, men båten var på verkstedet til de som produserte den så jeg regner med de vet hva de driver med. Hvis de ikke har klart å demontere lageret uten å lage lekkasje på et innstøpt hylserør så høres det ut som om de har brukt makt på feil måte. Med riktig verktøy (fortrinnsvis hydraulisk) kan man trekke ut et slikt lager på en skånsom måte. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.