Chrmeland Startet 6.August.2020 Del på Facebook Startet 6.August.2020 Hei Jeg har ei spylepumpe som trekker inntil 8A (8A sikring, men trekker neppe mer enn 2-3 ved vanlig bruk) og jeg vil ha mulighet til å ta den med ut av båten og bruke den også andre steder. Ble litt overrasket da min lokale båtutstyrsbutikk ikke hadde egnede kontakter. Kan jeg bruke en solid sigartettenner-kontakt til dette? det er den foretrukne løsningen, for da er det enkelt å bruke den i nærheten av bilen. Hvis ja, hvilken anbefaler dere? Hvis nei: hva anbefaler dere da? mvh Chr Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Jeg ville brukt en såkalt Deutch DT kontakter til dette. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
NilsPils Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Jeg har dårlig erfaring med sigarettenner kontakter. Uansett er de vel ikke beregnet på inntil 8A (?). Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 (redigert) Sigarettennerkontakt egner seg dårlig til det. Søk på ladekontakt CB50 6mm2, da finner du en god kontakt. Edit: Kontakten som @nomen viser til er vel tett og egner seg enda bedre Redigert 6.August.2020 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Taskeladden Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 NilsPils skrev for 2 timer siden: Jeg har dårlig erfaring med sigarettenner kontakter. Uansett er de vel ikke beregnet på inntil 8A (?). mine har 10 amp sikring, så det skal gå fint med 8A dersom kabler osv er dimensjonert for dette. I bilen har jeg en i bagasjerommet som har 15 amp sikring. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.