Aquarius II Startet 9.August.2020 Del på Facebook Startet 9.August.2020 Hei alle sammen. Jeg har byttet propellen til 3 blader og installerte en ny drivepin på propellen men det var ikke suksess. Motoren sviver bra men det høres noe rart lyder lurer på om bryttepinn i motorhuset kan være knekt eller hele foten er ødelagt. Spørsmål er om jeg kan demontere de 4 umbrako skruer på motoren på sjøen uten å sinke helt på bonet slik som en uboot ? Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius II Svart 1.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Januar.2021 Aquarius II skrev On 9.8.2020 at 9.30: Hei alle sammen. Jeg har byttet propellen til 3 blader og installerte en ny drivepin på propellen men det var ikke suksess. Motoren sviver bra men det høres noe rart lyder lurer på om bryttepinn i motorhuset kan være knekt eller hele foten er ødelagt. Spørsmål er om jeg kan demontere de 4 umbrako skruer på motoren på sjøen uten å sinke helt på bonet slik som en uboot ? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 1.Januar.2021 Del på Facebook Svart 1.Januar.2021 Ut fra tegningene i manual så ligger tetning (10 ) mellom vinkelgir (11) som er spent fast mot motorfundament (8) med 2 skruer (9). Det burde derfor gå greit å løsne motor fra motorfundament ved å løse skruene (2) og inspisere/skifte ‘spring and pivot’ (3) som vel må være indre brytepinne som skal holdes i posisjon med fjæra? Fraskriver meg herved ansvar for synkende båt/ubåt 😁 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.