Per Arne Startet 12.August.2020 Link til dette innlegget Startet 12.August.2020 Jeg ønsker å bytte vindusviskerarmene, men jeg får ikke av armene. Vindusviskeravtrekkeren jeg kjøpte får ikke plass. Finnes det en spesiell avtrekker jeg kan kjøpe? Eller har noen andre tips? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 Sitter en liten låseskrue på undersiden av "hetta" Ofte brukt metode er å smøre godt med noe på boks. Så legge et teppe på ruta, så ei plate eller liknende. Da vil kloa på en hammer passe akkurat for å vippe armen av. Har opplevd at man må sage et spor med et baufil blad om det henger fast.... lykke til Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Per Arne Svart 13.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 Takker for svar! Låseskruen var selvfølgelig også korrodert (17 år gammel båt), så gjengene ble ødelagt. Jeg har borret ut låseskruen så mye jeg har turt. Jeg skal prøve med teppe+plate under og bruke en hammer - håper ikke ruta knekker... Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 Jeg brukte Dremel med tynn kappeskive for å splitte festet på viskerarmen. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Per Arne Svart 13.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 Det høres ut som en god idé. Takker! Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 Hei. Hvis du får to fastnøkkler inn på den gjengede delen utenpå akselen kan de legge noe mellom disse for så og bende mot den mutteren som står der fra før. Litt vannskelig og forklare dette. Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 fastnøkklene bør gå akkurat inn over det gjengede partiet. Hvis du da klarer og sette disse på begge to og åpner disse fra hverandre så legger du noe imellom disse så nærme enden som mulig. så presserdu fastnøkklene mot hverandre, Kraft ganger arm blir da ganske stor. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 Jeg ville ha gått for Dremelvarianten. Men legg noe på ruta først. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Per Arne Svart 21.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 Jeg takker så mye for hjelp! Jeg har fått av den ene vindusviskerarmen nå i kveld. Jeg brukte dremmel og deretter kubein med planke og teppe under. Jeg slipte litt for dypt, men den nye armen sitter godt på likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.