Jump to content

Hvordan få løs vindusviskerarm når det er lite plass

Per Arne

Recommended Posts

Sitter en liten låseskrue på undersiden av "hetta"  Ofte brukt metode er å smøre godt med noe på boks. Så legge et teppe på ruta, så ei plate eller liknende. Da vil kloa på en hammer passe akkurat for å vippe armen av. Har opplevd at man må sage et spor med et baufil blad om det henger fast....

lykke til

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Takker for svar! Låseskruen var selvfølgelig også korrodert (17 år gammel båt), så gjengene ble ødelagt. Jeg har borret ut låseskruen så mye jeg har turt.

Jeg skal prøve med teppe+plate under og bruke en hammer - håper ikke ruta knekker...

fastnøkklene bør gå akkurat inn over det gjengede partiet. Hvis du da klarer og sette disse på begge to og åpner disse fra hverandre så legger du noe imellom disse så nærme enden som mulig. så presserdu fastnøkklene mot hverandre,

Kraft ganger arm blir da ganske stor.

Jeg takker så mye for hjelp! Jeg har fått av den ene vindusviskerarmen nå i kveld. Jeg brukte dremmel og deretter kubein med planke og teppe under. Jeg slipte litt for dypt, men den nye armen sitter godt på likevel.