Marius Engel Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Roth1988 skrev On 29.8.2020 at 14.00: Takk for mange gode tips. Etter å ha montert sammen igjen etter komp målingen forsøkte jeg og starte flere ganger igjen. Flere ganger nå kommer det et kraftig smell og røyk ut eksosen. Så er vel uforbrent bensin som antennes, men ingen start altså. Om ikke det er en mekanisk feil i motoren, så kan jeg ikke skjønne annet enn at tenningstidspunkt er feil? Er det justeringsmuligheter på dette? Han jeg kjøpte cdi av oppga original nummeret på den og det var likt til den som stod på min. Den ser dønn lik ut. hadde smell og røy ut av luftinntaket på en ny suzuki 6 hk 4-takt. Var ventilene som hadde hengt seg (eiret fast). Vet ikke om noe lignende kan skje på en sånn som du har.. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Marius Engel skrev 3 minutter siden: Var ventilene som hadde hengt seg TS har vel en to-takter Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Odyssevs Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Det lukter bokstavelig talt av overfueling. Forgasseroverhaling og nye reeds. Littegranne jobb men lite cashutlegg. Medmindre du kjøper en motor som er innenfor garanti er det ikke nødvendigvis noe bedre enn den du har..... Sitér dette innlegget Link to post
Roth1988 Svart 4.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 2 takter her ja. Kan godt være det er reed ventil. Skal undersøke litt priser osv. Koster det mer enn det smaker får jeg vurdere det. Tenker da på at den mest sannsynlig har vært under vann og kompresjonen. Holder posten oppdatert om hva jeg gjør ? forøvrig litt merkverdig at jeg hører flere har vært borti akkurat det samme med disse motorene, men aldri funnet årsaken. Det gjør meg gira på å finne ut hva som er årsaken, men ikke til enhver pris selvfølgelig. Sitér dette innlegget Link to post
Sportsfisker Svart 5.September.2020 Link til dette innlegget Svart 5.September.2020 (redigert) Er bensinen gammel? kan inneholde mye vann og da blir det umulig å starte. Så bytt ut med en gang. Sylinderveggene er bare 2 millimeter tykke så det er stor fare for tæring. Redigert 5.September.2020 av Sportsfisker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roth1988 Svart 5.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2020 Bensinen er helt ny. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 5.September.2020 Link til dette innlegget Svart 5.September.2020 @Odyssevs har gitt et veldig godt konkret tips å føle opp, reed-ventil og forgasser (flotørheng etc). Dette er et meget godt råd og er plausibel forklaring på dine problemer. Overfold av bensin i sylindere vil drukne det meste og også forklare ditt problem med at startgass ikke «virker». Videre kan det forklare ditt hose/harke ved oppstartsforsøk. Skru av forgasser rens og sjekk reed ventil. Det er ikke en så stor jobb Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.