Jump to content

Evinrude 25hk 1992 starter ikke.


Roth1988

Recommended Posts

Roth1988 skrev On 29.8.2020 at 14.00:

Takk for mange gode tips. Etter å ha montert sammen igjen etter komp målingen forsøkte jeg og starte flere ganger igjen. Flere ganger nå kommer det et kraftig smell og røyk ut eksosen. Så er vel uforbrent bensin som antennes, men ingen start altså. Om ikke det er en mekanisk feil i motoren, så kan jeg ikke skjønne annet enn at tenningstidspunkt er feil? Er det justeringsmuligheter på dette? Han jeg kjøpte cdi av oppga original nummeret på den og det var likt til den som stod på min. Den ser dønn lik ut. 


hadde smell og røy ut av luftinntaket på en ny suzuki 6 hk 4-takt. Var ventilene som hadde hengt seg (eiret fast). Vet ikke om noe lignende kan skje på en sånn som du har..

Link to post
Share on other sites

2 takter her ja. Kan godt være det er reed ventil. Skal undersøke litt priser osv. Koster det mer enn det smaker får jeg vurdere det. Tenker da på at den mest sannsynlig har vært under vann og kompresjonen. Holder posten oppdatert om hva jeg gjør 🙂 forøvrig litt merkverdig at jeg hører flere har vært borti akkurat det samme med disse motorene, men aldri funnet årsaken. Det gjør meg gira på å finne ut hva som er årsaken, men ikke til enhver pris selvfølgelig. 

Link to post
Share on other sites

@Odyssevs har gitt et veldig godt konkret tips å føle opp,  reed-ventil og forgasser (flotørheng etc).

Dette er et meget godt råd og er plausibel forklaring på dine problemer.

 

Overfold av bensin i sylindere vil drukne det meste og også forklare ditt problem med at startgass ikke «virker». Videre kan det forklare ditt hose/harke ved oppstartsforsøk. 

 

Skru av forgasser rens og sjekk reed ventil. Det er ikke en så stor jobb :flag_bp:

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...