Jump to content

Bruk av signalhorn


Jon-Kåre

Recommended Posts

Her i Oslo benyttes disse badebøyene som fortøyningsbøyer.  :smiley: En god inntektskilde for dem som har mulighet for å bøtelegge

Fy Lasse,

 

Du må ikke si slikt!

 

Tenk om en kommunalpolitiker leser baatplassen.

 

Da vil han straks beordre utvikling av vannfaste parkometer som kan plasseres på alle badebøyene  :smiley:

 

mvh

Poseidon

 

PS til Lijanka,

Ja er det ikke helt utrolig hva man lærer i løpet av 25 timer   -    det meste er sogar praktisk og anvendelig for helt alminnelige båtfolk .....

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Så løsning til å henvise til badende rund båten som ikke er dykkere er å legge ut noen badebøyer rund.  :smiley:

 

Nei, jeg vil ikke trekke det ned i det latterlige. Jeg synes bare at det mangler en offisiell måte å markere at det er badende rund en fritidsbåt.

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg vil ikke trekke det ned i det latterlige. Jeg synes bare at det mangler en offisiell måte å markere at det er badende rund en fritidsbåt.

Tja, jeg er ikke uenig med deg i dette. Men hvilken respekt tror du dette event. flagget (?) ville bli møtt med, når veldig mange ikke engang kjenner til det internasjonale dykkerflagget eller viser respekt for dette?

Link to post
Share on other sites

To signalflagg og baatplassen vimpel gjør susen:

 

F.eks signal B + vimpel + signal S = Badende på styrbord side.

 

:lol:

Lasse,

 

Jeg er redd dette kunne misforståes   -   hvis der mot formodning skulle dukke opp en eller annen som kjente signalflaggene.   :lol:

 

B = "Jeg fører farlig gods, eller laster/losser farlig gods"

 

S = "Jeg bruker maskinkraften akterover"

 

Siden du ikke foreslo en bestemt vimpel er det ikke godt å vite hva den eventuelt kunne brukes til å fortelle  :diving

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det var helt naturlig jeg, Poseideon.

 

Signalflagg B (eks. jeg losser farlig gods) - Kona ned badetrappa

Og så slår man maskinene akterover...

:lol:

 

(så glemmer vi heller dette med styrbord side etc)

 

Eller som jeg skrev lengre oppe : Fire signalflagg B når kona bader (fører jo ikke lengre farlig last :lol:)

Link to post
Share on other sites

Signalflagg B (eks. jeg losser farlig gods) - Kona ned badetrappa

Og så slår man maskinene akterover...

:lol:

 

(så glemmer vi heller dette med styrbord side etc)

 

Eller som jeg skrev lengre oppe : Fire signalflagg B når kona bader (fører jo ikke lengre farlig last :lol:)

 

Nå mistenker jeg neste at kona di ikke er i stand til å navigere på computeren og finne hva du har skrevet.Men vær forsiktig!!!Brent barn lukter ille!!!

Jeg gjorde en liten tabbe på min kjære tohjuling for en stund tilbake med det resultatet at fødselsår og dato ble forkynt så høyt at bikkja er fremdeles i dypt sjokk.Nå vet hele nabolaget hva Ørna syntes om halvgamlinger som tror de er 20 og ikke nesten 50.Det ble lang forvisning til sof**n i flere dager uten bikkja til og med.Supermopedene mine har jeg måttet selge for husfredens skyld.Etter å ha ult mot månen i flere uker fikk jeg grini meg til å få lov til å kjøpe en brukt moped-under forutsetning at den ikke gjorde over 140 km/t.

Ho,ho,ho!!!Tenkte jeg,nå har jeg bukta og ene enden av tampen mens jeg siklet over brukt blader for MC.Men Ørnhild er ikke så dum,hun ringte og sjekket med både eierene og politiet om hva djevelsakene jeg hadde lyst på hadde i toppfart.Ørnhild kan si ganske kontant nei når hu blir sinna :lol:

Så en dag jeg lurte på om jeg var dømt til et evig liv på Vespa så slang Ørna et brukt blad i bordet mens hun hveste med et rått flir:Den der kan du kjøpe :smash:Men ikke no omdreving og bytte av motorer eller trimsett :discuss!!!

Så nå glir jeg rundt her på øya og ønsker at jeg kunne slippe støttehjula snart.Og over 140 km/t går den garantert ikke om du så heiv den ut fra et helikopter :lol: Men Ørnhild smiler igjen,middagen er på bordet hver dag og søndags luren blir tatt med bikkja på armen :lol: :lol:

 

Nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal få lurt inn veiv,stempel og sylindre  fra en 750 i den geriatriske mopeden, men vet ikke om jeg helt tørr.Da tror jeg nesten hun gir meg en rullator uten hjul! :lol: Det lønner seg å være snill gutt.Ihvertfall av og til.

Link to post
Share on other sites

  • 16 år senere...

Gammel tråd, men riktig emne.

Som man kan lese i tråden om 17 mai i Søgne vil vi hilse (toget, fedrelandet eller flagget?) med tyfon etter at nasjonalsangen er sunget kl 1300.

 Hilser vi med tre lange, venter til toget har svart og kvitterer med en kort før toget gjør det samme?

Finnes det en signalhilsen til flagg og fedreland?

Mons

Link to post
Share on other sites

I den situasjonen tror jeg bare du skal glemme regler og bare tute i "vilden sky", like umusikalsk som når vi roper HURRRRRAAAA!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...