Ask Startet 24.August.2020 Link til dette innlegget Startet 24.August.2020 Hei Du har funne draumebåten, og den er innanfor økonomisk rekkevidda. Kva er dealbreaker for deg? Ask Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Å forsvare å bruke så mye penger på en 40 år gammel båt. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Grand Banks jr Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Det ukjente... ..ukjente feil og mangler som krever mye tid for å fikses, eller store lommer. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
nie Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 ....at jeg får brukt den for lite til at jeg kan forsvare å bruke så mye penger på båt. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 25.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Volvo Penta Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Ask skrev for 2 timer siden: Volvo Penta Er du også medlem av 'vi som har kranglet med varmevekslere og eksosbend'-klubben? Sitér dette innlegget Link to post
LAKA Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Hver gang drømmebåten dukker opp (typisk sprek 38 fots seiler) så kommer tankene om vedlikehold, behov for større båtplass samt mindre håndterbarhet alene. Konkluderer derfor med at jeg er godt fornøyd med valg av liten dagsturseiler enn så lenge. Den koster meg 10 % av hva drømmebåten ville kostet i drift og vedlikehold og er minst like morsom å seile. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Kona (trenger ikke ytterligere forklaring). Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Phoebe skrev 52 minutter siden: Kona (trenger ikke ytterligere forklaring). Drømmene føles som lerduer, og kona er god med hagla. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 (redigert) ..at det er deilig å tøffe gjeldfritt avgårde i snekka, og fylle samme mengden diesel i året som andre gjør iløpet av 3 ukers ferie. Egentlig går det ikke an å ha en setning som inneholder både "drømmebåt" og "økonomisk rekkevidde". Ihvertfall ikke for min del, drømmebåten er en Marex 375... Redigert 25.August.2020 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Traale Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Jeg ga blaffen i alle negative spådommer , fornuft og forståsegpåere og kjøpte en en gammel dame fra 80 tallet. Har ikke angret ett sekund. Min kone er en dårlig skytter og koser seg ombord ! Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 26.August.2020 Link til dette innlegget Svart 26.August.2020 SWMBO, eller på norsk: HSMA. Heldigvis har jeg henne, ellers hadde jeg nok endt opp med noe jeg kunne betalt ned - men ikke hatt råd til å bruke i nedbetalingsperioden. :D Jeg er for øvrig for tiden båtlaus, men har hatt med meg hjem Jeanneau- og Beneteau -brosjyrer... :D Seriøst: om jeg får mistanke om at her er det mye kreative løsninger, slurv, dårlige holdninger til tingene man eier eller liknende. Så f.eks. en sånn drømmebåt på Finn.no her om dagen. Bildene viste at eierne er noen salige rothau, de hadde en teppepisser (sånn "hund" som er mindre enn katta vår - i mitt hode er en hund minimum 30 kilo, men det er nå MITT problem da...) med egen redningsvest - så jeg antar at veldig mange gelcoat-flater har antiskli-mønster nå. Inklusive skapsider... Dersom båten er hentet ut av en episode av "nautical hoarders", ser jeg etter noe anna. Flyter rotet, er det tekniske nok i samme tilstand... Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Bodehode Svart 26.August.2020 Link til dette innlegget Svart 26.August.2020 Dealbreaker for meg er inntrykk av at motor og drivlinje (drev/gir) er manglende vedlikeholdt... Er serviceintervaller gjennomført, f.eks kontroll av dyser (diesel), evt registerrim og belgbytte (drev). Mange bytter olje og slikt men hopper over "storservice". Og som "Vidar F.H." skriver, mange kreative og dårlig gjennomførte løsninger. Forbedringer og ombygginger er greit, men det må være gjort ordentlig. Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Havarita Svart 26.August.2020 Link til dette innlegget Svart 26.August.2020 Hund, katt, hybelkaniner, teppe, askebeger, hekkans aggregat, lukt av dieselrøyk totaktsolje og fisk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.