Goddis77 Svart 31.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2021 Er kjetting hele veien hos oss. Skal først forlenge denne tenker jeg. Då blir det å vurdere nytt anker etterhvert. Var fornøyd med Bruce tidligere, men videoene av Rockna ankeret var jo imponerende. Men mulig litt råflott @Ida Marie III kjører du det fast når du fortøyer mot land og? Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 31.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2021 Goddis77 skrev 4 minutter siden: Var fornøyd med Bruce tidligere, men videoene av Rockna ankeret var jo imponerende. Men mulig litt råflott @Ida Marie III kjører du det fast når du fortøyer mot land og? Jeg kjører alltid ankeret fast, også ved fortøyning mot land. Men gjør det selvsagt så langt unna land at jeg rekker å stoppe båten dersom ankeret skulle slippe. Har 10kg Rocna på blytau bak og 15kg Rocna med miks av kjetting og blytau foran, på ca 8t båt. Aldri dregget hittil. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 31.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2021 Goddis77 skrev for 6 timer siden: @Ida Marie III kjører du det fast når du fortøyer mot land og? Ja, alltid... dette medfører jo også at du må brekke det løs igjen...kjøre over det før du starter vinsjen... Forøvrig legger vi oss som regel så pass skjermet, at vi ikke kan ligge på svai... Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 31.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2021 Naturligvis må man kjøre fast ankeret uansett. Ellers ligger det bare på sin egen vekt, og man vet ikke om det setter seg før det får belastning. Og da kan det være en særdeles ugunstig situasjon eller tidspunkt. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Goddis77 Svart 31.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2021 Er derfor jeg trenger mer kjetting. Er ganske kort på vår båt. Ligger vanligvis i skjermede farvann, men må kunne stole på ankringen uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.