MaaHaBaad Startet 29.August.2020 Del på Facebook Startet 29.August.2020 Honda BF50 og BF60 prisforskjell på omtrent 18.000. Vurderer BF50. Noen som vet noe om årsak til prisforskjellen? Virker også å være bortimot 10.000 rimeligere enn Yamaha 50hk. Er det noen spesielle mangler/ulemper med BF50? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 29.August.2020 Del på Facebook Svart 29.August.2020 BF50 er jo en helt ny modell, like som som BF40. BF60 er jo en helt annen, og "større" motor, og har vel vært i handelen siden ca. 2010. . Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 29.August.2020 Del på Facebook Svart 29.August.2020 Som LM 605 skriver så er BF60 en større motor. BF60 har et slagvolum på 998ccm, og BF50 har et slagvolum på 808ccm. Vektforskjellen er oppgitt til 12kg, altså ikke noe å tenke på.... Dvs at BF60 har 20% flere hk, og sannsynligvis 20% mer dreiemoment. Det vil nok være betydelig forskjell på disse motorene. Hvis du skal ha motoren på en planende båt så er jeg ikke i tvil, kjøp BF60 hvis økonomien tillater det. Fordelen med Bf60 blir da lavere støy i marsjfart, alternativt høyere marsjfart, mer kraft ved tung belastning..... Sitér dette innlegget Link to post
MaaHaBaad Svart 30.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2020 Pris er vesentlig. Bruken er ikke så stor, og hovedsaklig benytter jeg dorgefart på fine sommerdager. Vurderer Honda 50 samt Yamaha. Yamaha er 4-sylindret og Honda er 3-sylindret. Blir det mer støy på lave eller høye turtall med 3-sylindret? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 Tror ikke dette er hørbart for et vaniig øre i det hele tatt. Begge merker er jo kjent for å ha veldig stillegående motorer, og kommer alltid høyt opp i tester etc. når det gjelder støy. Personlig ville jeg ha kjøpt Honda, Denne har jo også seks års garanti. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 Yamaha/Honda er sikre valg. Yamaha F50 er 996 ccm og 4-sylindret. Mer kubikk er aldri feil..... Men uansett valg tror jeg du blir kanonfornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 Tohatsu BFT60A er Honda, mulig den er litt billigere? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Mort1 Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 MaaHaBaad skrev 59 minutter siden: Pris er vesentlig. Bruken er ikke så stor, og hovedsaklig benytter jeg dorgefart på fine sommerdager. Vurderer Honda 50 samt Yamaha. Yamaha er 4-sylindret og Honda er 3-sylindret. Blir det mer støy på lave eller høye turtall med 3-sylindret? Da har du jo akseptert at 50hk er en del svakere og at det ikke betyr noe for din bruk. Jeg hadde da kjøpt motor hos den forhandleren som er mest seriøs, og gir best service i nærheten av der du bor. Prøv å Google tester av 50hk, da får du en viss pekepinn på evt forskjeller i støy, antageligvis er det marginale, men holder en knapp på yamaha pga 4 sylindre. Generelt går 4 sylindre med mindre vibrasjon en 3 sylindre...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.