Jump to content

Eberspächer airtronic D4S stopper og starter ikke

snajdarn

Recommended Posts

Hei, 

Fikk en pussig feil på Eberspächeren i går då den kjørte på full effekt, går bra akkurat som den alltid gjort. Men, når jeg trykker på stoppknappen for å stenge av så stopper den ikke. Prøver flere ganger uten resultat så må etter ca 15 min trekke ut sikkringen for å få den å stoppe (jeg vet man ikke skal gjøre det men hadde ikke noe valg her). Etter dette så går det nå ikke å starte varmeren, det skjer ikke noe når jeg trykker på startknappen, helt stille. Jeg har betjeningspanelet med tre knapper (Av, på, kun vifte) og et hjul å stille temp med, ingen display. betjeningspanelet lyser når jeg trykker start, men det er også alt som skjer. Det virker som det ikke er kommunikasjon mellom betjeningspanel og varmer.. Hvordan går jeg videre med feilsøking, noen tips? 

Det er en sikring (5A ?) på strømforsyningen til betjeningspanelet. Denne henger på ledningene i nærheten av betjeningspanelet, du må kanskje åpne en inspeksjonsluke eller noe for å komme til. Sjekk denne sikringen. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ja har sjekket begge sikringene (en 20A, en 5A) de er ok. Betjening får lit strøm i alle fall siden lampen begynner å lyse når jeg trykker på startknappen, men skjer ingenting i varmeren. Det er jo helt klart at varmeren fikk strøm siden den kjørte uten problemer, men det gikk ikke å stoppe med startknappen, og heller ikke starte igjen etterpå. Høres for meg ut som betjeningen ikke kommuniserer med varmeren, men hvordan kan jeg få bekreftet at det er problemet?

Hvor gammel er varmeren? Tidlige modeller hadde trøbbel med styringsenheten. 

Det finnes en feilsøkings og reperasjonsguide på nett et eller annet sted. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...