nomane Startet 30.August.2020 Del på Facebook Startet 30.August.2020 Jeg er ny med båter med aksling og absolutt ingen ekspert på pakkbokser. Ser at de er vannkjølt, men hva tetter og hvordan kan jeg etterstramme denne? Det drypper litt for mye synes jeg, gjerne 1 drypp pr 3 sekund når motor ikke går. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 Her ser det ut for at det mangler noen runder med talgpakning ja. Her er det ikke noe mer å stramme på. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 Ikke for kuppe tråden men noen som kunne forklart hvordan pakker disse om? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 Drøssevis av videoer om dette på Youtube. Snurr talgpakningen rundt en aksel med lik diameter, så tar du kniven og skjærer langs akslen. Da får du flere ringer du kan bruke når du pakker om. Det fine med den metoden er at alle ringene blir perfekt lange, og snittet vil legge seg helt inntil og tette. Legg inn så mange ringer du har plass til, og vri skjøten 180 / 90 grader for hver gang slik at skjøtene ikke kommer overfor hverandre. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 30.August.2020 Del på Facebook Svart 30.August.2020 Som nevnt er det drøssevis av videoer på nettet om akkurat dette, men her kom jeg over en som jeg synes var veldig bra. Her ser vi bla. hvordan de skjærer opp pakningen slik jeg forklarte over, og de viser et illustrativt snitt av hvordan pakningen blir presset inn mot aksel og pakkboks av glanden slik at det tetter. Eksempelet er fra en gammeldags industripumpe, men det er akkurat det samme prinsippet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nomane Svart 31.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2020 Gode videoer som forklarer bra ja. Ingenting mer å stramme på her altså? Da må båten opp å få nye pakninger i pakkboks Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 31.August.2020 Del på Facebook Svart 31.August.2020 nomane skrev 31 minutter siden: Gode videoer som forklarer bra ja. Ingenting mer å stramme på her altså? Da må båten opp å få nye pakninger i pakkboks Dersom den ikke lekker mye ville jeg ventet til båten skal på land uansett. Ellers går det an å legge på en runde til med pakning med båten på vannet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
nomane Svart 31.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2020 NilsPils skrev for 9 timer siden: Dersom den ikke lekker mye ville jeg ventet til båten skal på land uansett. Ellers går det an å legge på en runde til med pakning med båten på vannet. Talte 21 drypp på 1 minutt i dag. Som sagt er båt med aksling nytt for meg, så ingen anelse om det er betegnet som mye eller ok? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 31.August.2020 Del på Facebook Svart 31.August.2020 Båten går neppe ned pga. det der. Jeg ville ventet dersom du planlegger å ta båten på land for vinteren. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Svart 31.August.2020 Del på Facebook Svart 31.August.2020 Det vanlige er ett drypp i minuttet, eller to. Det skal komme litt vann, ellers vil tetningen brenne. Sitér dette innlegget Link to post
nomane Svart 31.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2020 NilsPils skrev 1 time siden: Båten går neppe ned pga. det der. Jeg ville ventet dersom du planlegger å ta båten på land for vinteren. Den skal ikke på land i vinter, ligger ute. Får vurdere en tur på slippen da Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 31.August.2020 Del på Facebook Svart 31.August.2020 Gjør det, og sjekk for sår i akslingen når du likevel har det fra hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
nomane Svart 2.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2020 Mix skrev On 1.9.2020 at 1.01: Gjør det, og sjekk for sår i akslingen når du likevel har det fra hverandre. Fikk strammet litt på pakkboksen. 1 drypp pr minutt nå, men vurderer fortsatt å ta den opp for skift av nye pakninger og en sjekk av akslingene som du nevner 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.September.2020 Del på Facebook Svart 2.September.2020 Tetningen skal være helt tett når akslingen er i ro. Glemte å skrive det. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2.September.2020 Del på Facebook Svart 2.September.2020 nomane skrev 1 time siden: Fikk strammet litt på pakkboksen. 1 drypp pr minutt nå, men vurderer fortsatt å ta den opp for skift av nye pakninger og en sjekk av akslingene som du nevner 👍 Husk gjerne at det ikke er uvanlig at talgpakningen sliter litt på akselen. Så lenge det er ett glatt og jevnt spor som ikke går særlig dypt betyr det ikke at pakningen ikke tetter eller at det må til utbedringer. Med ett drypp i minuttet tror jeg du kan slappe godt av en stund. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.