Jump to content

Termic stopper konsekvent etter 20 minutter


paarsand

Recommended Posts

Har en gammel termic i snekka. Starter fint. Går fint, stopper konsekvent etter ca 20 minutter gangtid. Ryker ikke, varmer godt. Hvordan går jeg frem for videre feilsøk? Alt virker å være i orden. Stopper jeg å starter den igjen går den nye ca 20?minutter. 😔

 

Vedlagt bilde av varmeren. Den ser jo tross alt fin ut. 😂(og jeg vet ikke modellen) 

20200828_164533.jpg

Link to post
Share on other sites

Tilføyer 2: nå har varmeren gått i over 20 min uten å stoppe. Virker som at dette kun skjer ved første oppstart. Og der har det skjedd hver eneste gang. 

 

Tilføyer også at jeg har skiftet ut all olje fra ukjent kvalitet til fritidsparafin fra felleskjøpet som jeg har lest her at er veien til evig lykke. 😂😂

Link to post
Share on other sites

Har ikke 100% facit på dette, men tenker noen mulige problemstillinger:

 

Hva brukte du tidligere av parafin? Kan tenkes at brenner er litt tilsotet og at du derfor ikke får god nok varme og som holder seg over tid. Løsning: Demonter brennkammer og skift veke/glødespiral.

Får du nok drivstoff? Løft opp drivstoffslangen fra tanken noen sekunder (mens den går) slik at du lager en luftlomme. Parafin skal flytte seg ca 2 cm pr pumpeslag.

"Svetter" pumpen? På toppen av pumpen står en ventil. Svetter det parafin rundt overgangen? Burde også være synlig om pumpen blir våt på utsiden.

Foran på apparatet (nr 22 side 8 i link) er en overopphetingstermostat. Den kan være en feil på denne, men tviler siden du ikke må trykke den inn for å starte på nytt. 

 

https://www.varmedoktorn.com/_filebank/download.asp?file=/_filebank/Handbok-Thermic2000.pdf

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...