paarsand Startet 31.August.2020 Del på Facebook Startet 31.August.2020 Har en gammel termic i snekka. Starter fint. Går fint, stopper konsekvent etter ca 20 minutter gangtid. Ryker ikke, varmer godt. Hvordan går jeg frem for videre feilsøk? Alt virker å være i orden. Stopper jeg å starter den igjen går den nye ca 20?minutter. 😔 Vedlagt bilde av varmeren. Den ser jo tross alt fin ut. 😂(og jeg vet ikke modellen) Sitér dette innlegget Link to post
paarsand Svart 31.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2020 Tilføyer at når den stopper så lyser kun den grønne dioden. Ikke den røde. Mens begge lyser når den er ferdig med å "fyre opp" Sitér dette innlegget Link to post
paarsand Svart 31.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2020 Tilføyer 2: nå har varmeren gått i over 20 min uten å stoppe. Virker som at dette kun skjer ved første oppstart. Og der har det skjedd hver eneste gang. Tilføyer også at jeg har skiftet ut all olje fra ukjent kvalitet til fritidsparafin fra felleskjøpet som jeg har lest her at er veien til evig lykke. 😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 1.September.2020 Del på Facebook Svart 1.September.2020 Har ikke 100% facit på dette, men tenker noen mulige problemstillinger: Hva brukte du tidligere av parafin? Kan tenkes at brenner er litt tilsotet og at du derfor ikke får god nok varme og som holder seg over tid. Løsning: Demonter brennkammer og skift veke/glødespiral. Får du nok drivstoff? Løft opp drivstoffslangen fra tanken noen sekunder (mens den går) slik at du lager en luftlomme. Parafin skal flytte seg ca 2 cm pr pumpeslag. "Svetter" pumpen? På toppen av pumpen står en ventil. Svetter det parafin rundt overgangen? Burde også være synlig om pumpen blir våt på utsiden. Foran på apparatet (nr 22 side 8 i link) er en overopphetingstermostat. Den kan være en feil på denne, men tviler siden du ikke må trykke den inn for å starte på nytt. https://www.varmedoktorn.com/_filebank/download.asp?file=/_filebank/Handbok-Thermic2000.pdf Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
paarsand Svart 1.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2020 Takk for flotte tips, disse skal kontrolleres. Forundrer meg at varmeren går såpass lenge på forsøk nummer 2. I går kveld gikk den i 1.5 time etter jeg tok en "omstart" etter de første 20 minuttene. Sitér dette innlegget Link to post
paarsand Svart 6.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2020 Tror jammen jeg fant feilen. Loddepunktene til strøm kontakt inn på styreenhet er helt løse og det opprettes kun kontakt basert på flaks. Frem med loddebolten... 😂 Sitér dette innlegget Link to post
hans o Svart 31.Januar.2021 Del på Facebook Svart 31.Januar.2021 Hei, noen som vet hvor man får tak i glødespiral og pumpe til termic 2000 Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 31.Januar.2021 Del på Facebook Svart 31.Januar.2021 Du kan bruke samme glødespiralen som til Wallas. Pumper er det verre med- Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
hans o Svart 1.Februar.2021 Del på Facebook Svart 1.Februar.2021 okei takker , er det noen spesiell wallas ? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 1.Februar.2021 Del på Facebook Svart 1.Februar.2021 (redigert) https://www.seasea.no/wallas-servicesats Det settet som er til wallas må modifiseres litt,men ikke noe problem. Settet til venstre er Wallas høyre er Thermic Redigert 1.Februar.2021 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 1.Februar.2021 Del på Facebook Svart 1.Februar.2021 Skal sjekke i morgen om jeg har en brukt pumpe liggende. Settet for Wallas har jeg liggende, til en lavere pris enn Seasea Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Stjernen ! Svart 1.Februar.2021 Del på Facebook Svart 1.Februar.2021 Synes også prisen var høy,mener jeg betalte 270kr for ett sett ca 2 år siden fra skruvat. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 2.Februar.2021 Del på Facebook Svart 2.Februar.2021 Har sjekka lageret mitt, har ikke pumpe dessverre. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.