Tonga Bill Startet 3.September.2020 Link til dette innlegget Startet 3.September.2020 God dag fellow sailors, skip O'hoy fra Arendal !!!. Jeg har just kjøpt en 21 fot åpen plast snekke, type Kalmar 21. Jeg ønsker å lage en lav kahytt foran, slik at jeg kan overnatte tørt og fint, men slik at jeg også kan se hvor jeg kjører fra der jeg sitter, ved roret. Jeg ønsker et enkelt buet overbygg i glassfiber og jeg lurer på hvem på Sørlandet jeg kunne be om å utføre et slikt arbeid. Alle tips velkomne!!! Over and out. Eric Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Et tips kan være å følge med på finn, dukker av og til opp styrhus/hardtopper/vindskjermer enten til salgs eller gis bort av folk som ønsker åpen båt. Skal du få noen til å bygge for deg tror jeg fort det blir dyrere enn å kjøpe en brukt snekke ferdig med overbygg... Sitér dette innlegget Link to post
Tonga Bill Svart 3.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Takk!!! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Et alternativ er jo å bygge selv, da får du det slik du vil ha det uten at det koster mer enn selve båten. En tidligere kollega leverte båten til glassfiberverksted pga to små roser i gelcoaten, under 1cm i diameter. Regningen kom på 30.000,-! Og dette er snart 20 år siden. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jannmar Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 (redigert) index skrev 18 minutter siden: En tidligere kollega leverte båten til glassfiberverksted pga to små roser i gelcoaten, under 1cm i diameter. Regningen kom på 30.000,-! Og dette er snart 20 år siden. Gelcoatsparkel har heldigvis blitt billigere i løpet av de siste 20 årene. Redigert 4.September.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Jannmar skrev 32 minutter siden: Gelcoatsparkel har heldigvis blitt billigere i løpet av de siste 20 årene. Det var ikke sparkelen som kostet her, det var han som påførte den;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Tonga Bill skrev for 11 timer siden: Jeg ønsker et enkelt buet overbygg i glassfiber og jeg lurer på hvem på Sørlandet jeg kunne be om å utføre et slikt arbeid. Jeg vil si det så brutalt at dersom du ikke er i stand til å lage et slikt overbygg selv, så bør du se deg om etter en båt som dekker behovet ditt uten ombygging. Fort gjort å gå skoa av seg dersom man skal sette bort en slik jobb. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Krimart Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Gratulerer med flott båt! Jeg ville vurdert å heller få laget en kalesje/sprayhood/telt med bøyler som du kan slå opp ved behov og ta bort når det ikke er behov. Da får du en fleksibel løsning så du kan nyte åpen snekke på solskinnsdager, ligge på madrassen under kalesjen på natten og mulighet for co-skipper og crew å sitte i ly for regn og sjøsprøyt.... Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Støtter Komodo 100% her. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Oliver Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Enig med Kommodo. Det er mye arbeid. Du kan jo studere denne tråden for å få et innblikk i selve arbeidsmetodikken. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 6.September.2020 Link til dette innlegget Svart 6.September.2020 styrhus på finn.no https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=190313048 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.