Jump to content

Støpe overbygg i glassfiber.

Tonga Bill

Recommended Posts

God dag fellow sailors, skip O'hoy fra Arendal !!!.  Jeg har just kjøpt en 21 fot åpen plast snekke, type Kalmar 21. Jeg ønsker å lage en lav kahytt foran, slik at jeg kan overnatte tørt og fint, men slik at jeg også kan se hvor jeg kjører fra der jeg sitter, ved roret. Jeg ønsker et enkelt buet overbygg i glassfiber og jeg lurer på hvem på Sørlandet jeg kunne be om å utføre et slikt arbeid. Alle tips velkomne!!! Over and out. Eric

polar a.jpg

Et alternativ er jo å bygge selv, da får du det slik du vil ha det uten at det koster mer enn selve båten.

En tidligere kollega leverte båten til glassfiberverksted pga to små roser i gelcoaten, under 1cm i diameter. Regningen kom på 30.000,-! Og dette er snart 20 år siden. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Tonga Bill skrev for 11 timer siden:

Jeg ønsker et enkelt buet overbygg i glassfiber og jeg lurer på hvem på Sørlandet jeg kunne be om å utføre et slikt arbeid. 

Jeg vil si det så brutalt at dersom du ikke er i stand til å lage et slikt overbygg selv, så bør du se deg om etter en båt som dekker behovet ditt uten ombygging. Fort gjort å gå skoa av seg dersom man skal sette bort en slik jobb. 

Gratulerer med flott båt! Jeg ville vurdert å heller få laget en kalesje/sprayhood/telt med  bøyler som du kan slå opp ved behov og ta bort når det ikke er behov. Da får du en fleksibel løsning så du kan nyte åpen snekke på solskinnsdager, ligge på madrassen under kalesjen på natten og mulighet for co-skipper og crew å sitte i ly for regn og sjøsprøyt.... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...