Jump to content

Skipsplast 660 plassering av båtvarmer.


Dave47

Recommended Posts

Jeg har nylig kjøpt en Skipsplast 660 inb. diesel.. Skulle gjerne hatt litt varme (diesel eller lampeolje) i båten for kjølige sommerkvelder. Men lurer på hva som kan være en hensiktsmessig plassering. Noen som kjenner til hva som kan være en hensiktsmessig plassering av en, eksempelvis Wallas eller Ebersprecher, i denne båttypen? Jeg vil nødig gjøre for store inngrep i form av utskjæring/boring.
 

Link to post
Share on other sites

Hei. Jeg har forgjengeren til din båt, en 650cc. Der sitter varmeren i benken ved siden av skapet under passasjer stolen. Grunnen til at den er plassert der vil jeg tro at er fordi der er det lettest å føre varme rundt i båten. Har dyser i kabinen og i benken ute. Er også lett tilkomst til varmeren der for å fylle drivstoff. Men nå har min utenbords motor. Hadde jeg hatt diesel motor som din så ville jeg ha koblet den rett på diesel tanken. Så da ville jeg kanske ha plassert den litt lengre bak.  Eventuelt hatt ekstra tilførsels pumpe. Har det på en Wallas 3000DX jeg har i en annen båt.

Link to post
Share on other sites

Takk for raskt og utfyllende svar. Men lurer på om det er noen vesentlige forskjeller mellom 650 og 660. Hvor mange gjennomføringer i innredning/skrog var nødvendig på din båt? Suger du luft til forbrenningen fra cockpit eller utenfra?  Går avgassene ut på kanten over dekk?

Link to post
Share on other sites

Største forskjellen på 650cc og 660 er vel at badeplatformen er integrert i skroget (Ikke de første modellene). og vinduene på siden. 660 har også portapotti'n på styrbord side, ikke i baugen som på 650.  Hvor mange gjennomføringer det osv  husker jeg ikke i farten. Dette er en båt jeg kjøpte i fjor for å pusse opp. Men har ikke kommet lengre enn å kjøpe inn det jeg trenger av matriell til opp pussingen. Viste seg at motoren som skulle være i orden i henhold til selger var varm skjert, så tiden min har gått med til å reparere den og andre prosjekter. Håper på å få begynt på den kommende vinter. Men skal en tur opp til båten i morgen. Skal ta å sjekke nøyaktig hvordan det er lagt opp da. :saint:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...