Jump to content

Bensin, etanol og vinterlagring


HiWard

Recommended Posts

amerelium skrev for 3 timer siden:

 

Dette har aldri vært et problem med 95 oktan per nå; det fremdeles leveres med 5% etanol for det meste, har jeg etterhvert funnet ut - ikke lett å finne noe info det - bensinen skal være god i 6 mnd minimum. Problemene vil oppstå når / hvis bensin med 10% beginner å sirkulere.
Har du i 98 bensin med kun 1% etanol har du iallefall ikke et problem.
 

Når det er sagt, jeg har i en flaske med Quicksilver sin bensinkonservator nå under vinterlagring, bare for å være på den sikre siden. Ikke mange kronene.

 

Det var det jeg også landet på. Nå skal ikke Shell sin 98-oktan inneholde noe etanol i det hele tatt, så den <1% som er i systemet kommer fra 95-oktan jeg hadde på tanken fra før. Tok ikke sjansen på å kjøre tanken helt tom. Det blir å kjøre på 95-oktan da det er det jeg har tilgjengelig på pumpene ved marinaer her i området, om jeg ikke skal påta meg logistikken med å frakte bensin på kanner ned til båten, noe jeg synes blir for mye plunder og heft.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...