Jump to content

Fender gummi list til en 75 fot stålbåt er ødelagt. Noe råd om hvordan reparere


Alvejenta

Recommended Posts

Noen bilder som viser et lite utvalg av skadene vil nok sikert sette diskusjonen i gang slik at det kommer opp noen forslag til løsning. Hvis listen er ødelagt "her og der men ikke alle steder", så er det vel sikkert mulig med en "flekkvis reparasjon", men da må man jo vite hva salgs gummilist det er og hvordan den er festet på plass. "Gummi list rund baut" kan jo inneholde en del forskjellige praktiske utførelser.  Det var jo ellers en del føtter å ta vare på hele 75 stykker. Jeg har bare 62 og det er fordelt på to båter.

Redigert av Arne2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ville vel henvendt meg til Trelleborg eller en annen leverandør at teknisk gummi. List av slik dimensjon blir vel uansett boltet fast. Det burde ikke være problematisk å bytte seksjoner. Utbedring lukter nokså mange penger, gummi har høy kilopris. Aldring av slik gummi går meget langsomt. 

 

Hulda har greie på det, har jobbet med den slags i 15 år. For mange år siden.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...