Jump to content

Grunnstøting ved Bud


Steihy

Recommended Posts

Grindøy skrev 2 minutter siden:

Men samtidig komplett uten kommunikasjons utstyr, verken VHF, telefon, bluss, kort,mellom eller lange bølge ?

Mange har seilt jorda rundt uten, men i 2020 er det vel noe mer uvanlig. Men kan jo være han er en av disse "off-grid"erne. Seilere er jo litt rare i utgangspunktet... :wink:

Link to post
Share on other sites

Sayana skrev 19 minutter siden:

Hadde han ikke kart heller da når han skulle igjenom paddemarka dær.

Hvorfor han i det hele tatt skulle gå der er mitt spørsmål. Enten kunne han fulgt Saltsteinsleia mot Ålesund, eller så kunne han holdt seg lenger ute i havet.

 

Her er forøvrig sitat fra Redningsmannskapet:

Sitat

– Han hadde ikke VHF eller telefon med. Han hadde annet kommunikasjonsutstyr, men det var blitt skylt overbord. Han hadde heist et seil for å forsøke å gjøre seg mer synlig, sier nestkommanderende Andreas Astad ombord i Mærsk.

 

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

Hver gang jeg har passet dette området har det vært svære dønninger, selv i godvær. Så jeg kan tenke meg at det opplevdes ganske dramatisk å bli kastet opp på tørre landet under tøffe forhold. Godt dette gikk så bra som det tross alt gikk. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...