Jump to content

Kan disse sikringene løses ut manuellt?


Gerhard

Recommended Posts

NilsPils skrev for 1 time siden:

Kortslutning er neppe noen god løsning . . .

Nei, jeg nevte det mest for å komme andre i forkjøpet.

 

X10an skrev for 2 timer siden:

De sikringene er nok ikke enkle å slå av uten å manuelt overbelaste hver enkelt kurs. Bruk heller et DC-tangampermeter for å måle hver enkelt kurs på baksiden av sikringspanelet.

Ja, jeg måtte inn på baksiden.

1785198896_2020-09-2118_17_19.jpg.5b1de61fbb488cf2134b7f1ebff27c5f.jpg

 

Her finner jeg typebetegnelsen også. Det gjør det lettere å Google.

 

Men jeg har ingen løsning etter to dager på Baatplassen og ingen løsning på Google. Da går det nok ikke.

 

Men når jeg først har tatt jobben med å komme til på baksiden, da kan jeg ta ut kabelskoene (for å få mer nøyaktig måling enn jeg klarer med tangamperemeteret)

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Gerhard skrev On 22.9.2020 at 19.50:

Men når jeg først har tatt jobben med å komme til på baksiden, da kan jeg ta ut kabelskoene (for å få mer nøyaktig måling enn jeg klarer med tangamperemeteret)

 

Hvor nøyaktig måling klarer du med ditt tangampermeter? Mitt måler ihvertfall trygt og stabilt ned til under 10mA. Det holder greit for å finne strømtyver.

Link to post
Share on other sites

Jeg har bare et billig tangamperemeter (fra Biltema tror jeg). Det har oppløsning på 10 mA, men jeg synes ikke det er stabilt under 100 mA.

 

Det holder jo til det jeg ser etter nå.

 

Når jeg kan ta ut ledningen (eller skru av sikringen :rolleyes:) bruker jeg battmeteret til strømmåling. (BMV-712)

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...