RichardPh Startet 22.September.2020 Del på Facebook Startet 22.September.2020 Hei, jeg har kjøpt en LH200 teinehaler som skal ha 90kg trekkraft. Jeg har hummerteiner fra biltema, disse veier vel rundt 9kg. Jeg har ingen av teinene i lenke, og skal dra de enkeltvis opp, cirka 10 stk. Vil denne klare det? Min onkel har den samme og sier at han sliter med å få trukket opp enkle teiner, kan dette stemme? Høres urimelig ut for min del når det er snakk om enkle teiner. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.September.2020 Del på Facebook Svart 22.September.2020 Kanskje han har dårlig batteri/strømtilførsel? Med min 300 er det i alle fall ikke noe problem med hummerteiner. Krepselenker er på grensen når det er mye vind og strøm. Da må jeg kjøre opp imot for å avlette. Er det stille er det null problem med krepselenker også. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 22.September.2020 Del på Facebook Svart 22.September.2020 Jeg har LH200. Har aldri hatt problem med tunge hummerteiner enkeltvis, også under ganske værharde forhold. Krepselenke med 10 teiner går såvidt greit i stille vær. Men den sliter og må ta pauser når det er vind og strøm. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jannmar Svart 23.September.2020 Del på Facebook Svart 23.September.2020 (redigert) Jeg har også en LH200. Drar Biltema 9kg hummer/krabbeteiner enkeltvis så det suser. Haleren har aldri stoppet grunnet overbelastning. Jeg har også ei havteine av den mellomstore typen som jeg har stående på ca. 100m dyp. Har en ca. 4kg stein sammen med denne havteina. Haleren drar dette enkelt opp, uten stans eller andre problemer. Har ca. 2m 35mm2 kabel mellom batteri og halerens kontakt. (De siste ca. 20cm er 16mm2 for å få plass til kabelen i kontakten. 32A kontakt). Jeg har også kappet ca. 50cm av den kabelen som er montert fast orginalt på haleren. Denne er bare 10mm2. Jeg vet ikke hva din onkels problemer kan skyldes, men det stemmer i alle fall ikke med min erfaring med LH200. Redigert 23.September.2020 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.