billy Startet 26.September.2020 Del på Facebook Startet 26.September.2020 Min vhf sender bedre enn den tar imot. Båten ved siden av hører svarene ved test, ikke jeg. Men virker fint ved gode forhold. Er en standard horizon nesten ny. Gammel antenne. Kan antenna være problemet her ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.September.2020 Del på Facebook Svart 26.September.2020 Ja, - har du en nesten ny VHF, burde du absolutt gå over antennen, spesielt koblingen fra kabelen og inn på selve antennen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
btt Svart 26.September.2020 Del på Facebook Svart 26.September.2020 Eller om du har noe form for led lys i båten. Slå av ALT og test Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 26.September.2020 Del på Facebook Svart 26.September.2020 Båten min går snart i opplag, og jeg har også dårlig mottak. Er det mulig å teste både mottakt og sending vha målinger på land? Hvem driver isåfall med slikt? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Chilli Solbris Svart 27.September.2020 Del på Facebook Svart 27.September.2020 Antenna er en særdeles viktig del av vhf ombord. Jeg kjøpte en proffantenne og satte opp i stedet for en standardantenne og gikk fra dårlige mottak til svært gode opptak! Sjekk kablingen på antenna! Om antenna ikke er koblet til kan du i verdte fall ta knekken på radioen. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
billy Svart 27.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2020 Solbris II skrev for 1 time siden: Antenna er en særdeles viktig del av vhf ombord. Jeg kjøpte en proffantenne og satte opp i stedet for en standardantenne og gikk fra dårlige mottak til svært gode opptak! Sjekk kablingen på antenna! Om antenna ikke er koblet til kan du i verdte fall ta knekken på radioen. Gjelder den gamle båten din. Du byttet ikke antenne der ? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 27.September.2020 Del på Facebook Svart 27.September.2020 Hvor mange meter med antennekabel (coax) har du i mellom vhf og antenne? Har du denne tragiske løsningen med 10-15 m i en kveil så er dette med en stor sannsynlighet problemet ditt, du får stor demping i DB på mottak med en slik løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.September.2020 Del på Facebook Svart 28.September.2020 (redigert) dennrick skrev On 26.9.2020 at 21.04: Båten min går snart i opplag, og jeg har også dårlig mottak. Er det mulig å teste både mottakt og sending vha målinger på land? Hvem driver isåfall med slikt? Disse i KNBF https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1d39mISNnnHPJ67YnT_lewdip4zU&ll=59.874293499999986%2C10.791664099999982&z=13 VHF Besiktigelsesmenn Bispebrygga Båtforening, Steinar Løvmyr Oslo, Vebjørn Bringsjord Frognerkilens Båtforening, Thomas Owe Skarpsno Baatforening, Hakon Blandehoel Underlia Båtforening, Steen Helberg Redigert 28.September.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.