tullerici Startet 28.September.2020 Del på Facebook Startet 28.September.2020 Da er vel tiden inne får å lage et lite prosjekt om min kjære draco som for tiden står i garasje! Alt begynte med en kjenning skulle selge å fikk båten får 500kr ved kjapp henting dog uten motor og et sarva 280 penta drev og ok transom å bukkehorn til v6/v8. Utvendig er lite gjort ennå men innvendig er stoler trekt om i hvit skai, har litt som gjennstår. Motorrom malet hvitt og alt av elnett er røsket ut å lagt opp nytt ilag med start og forbruk batterier. Motoren som ble kjøpt var merket som mercruiser 205 med omc drev og transom + komplett gamle elnett og instrumenter da noe av det skal brukes.. Og gasshendel og styre/gass wire får 12 lapper. Motor ankommet og var full i vann.. Demontert og fant sprekk i sylinder så blokk ble kastet og alt av bolter og innmat, eksos er så godt som nytt da motor ble overhalt hos maritim i Bergen før lagring i båt uten å bli brukt. Merkeligt nok! All innmat i perfekt stand og venter så på ultralydvasker som har blitt bestilt får å få forgasser etc helt 100%. Motor ble handlet hos GM parts som har stått i en chevy astro 1993 modell 4.3l Blir å få ny farge på motor og jasse opp. Legger ved bildene jeg har pr dags dato da prosjekt står nå på vent ettersom jeg er på jobb til havs fram til november. Første bildene er fra henting og hvordan den så ut. Kom gjerne med innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.September.2020 Del på Facebook Svart 28.September.2020 Båten ser jo veldig pen ut i skroget. Hvis du bare tar en vinkelsliper og får kappet vekk dekk og vindskjerm så kan det bli båt av dette Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
pero Svart 28.September.2020 Del på Facebook Svart 28.September.2020 Lykke til, kan bli et spennende prosjekt. 280 drevet var DP? Er det noen brukbare deler der i så fall? Kan være interessert. GM fra en Astro, er den fullt marinisert, eller skal du kun bruke blokka for å komplettere den som var havarert? Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 28.September.2020 Del på Facebook Svart 28.September.2020 Det får holde med å kappe i stykker en Draco. 😂😂😂 Lukket til med videre prosjekt Komodo skrev for 4 timer siden: Båten ser jo veldig pen ut i skroget. Hvis du bare tar en vinkelsliper og får kappet vekk dekk og vindskjerm så kan det bli båt av dette Sitér dette innlegget Link to post
tullerici Svart 29.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2020 pero skrev for 21 timer siden: Lykke til, kan bli et spennende prosjekt. 280 drevet var DP? Er det noen brukbare deler der i så fall? Kan være interessert. GM fra en Astro, er den fullt marinisert, eller skal du kun bruke blokka for å komplettere den som var havarert? Drevet er vel enkelt 280. Skal kun bruke blokk og innamt. Bytte ventil å kam eneste som en kar sa skulle skiftes. Ellers har jeg alt komplett til marinisere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.