jlr Startet 29.September.2020 Del på Facebook Startet 29.September.2020 Hei! Vi er i ferd med å kjøpe en 5 år gammel 18 fots skjærgårdsjeep, og er i den forbindelse ute etter en egnet båtforsikring. Båten vil ligge i en organisert småbåthavn uten vakthold eller låste porter, og ligge i vinteropplag på henger inne på hyttetomta. Jeg er opptatt av å få en forsikring som ikke har noen begrensninger knyttet til det, og som selvfølgelig har ok dekninger generelt, og til en fornuftig pris. If koster 289 kroner måneden (fullkasko). Jeg har lest gjennom vilkårene, og kan ikke se at de legger noen begrensninger knyttet til det jeg nevner over med havn og vinteropplag. De spør heller ikke om det i kalkulatoren Tryg skal ha 552 kr/mnd for kasko/ansvar. Der må man huke av på hva slags type havn og vinteropplag. Gjensidige skal ha 319 kr/mnd. Der må man huke av på hva slags type havn og vinteropplag. Før jeg sjekker noe mer, har dere noen anbefalinger til hvem jeg burde velge, av disse eller andre leverandører? Er det noen andre ting jeg burde tenke på i dette valget? Sitér dette innlegget Link to post
jlr Svart 1.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 Ingen innspill? Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 1.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2020 Sjekk også dekning ift alder og motorhavari. Selv har jeg Gjensidige, men har aldri benyttet den så jeg kan strengt tatt ikke si noe om hvor bra den er. Vår båt er også 18 fot, 115HK og betaler ca 3300kr i året. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Mouche Svart 2.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2020 Over tid har jeg benyttet stort sett alle kjente forsikringsselskaper i Norge og har egentlig enda til gode å ha hatt problem med noen av dem. For tiden har jeg alle skadeforsikringer (bil, båt, hus, reise osv) hos Water Circle forsikring og er meget fornøyd med både betingelser, pris og service. Eneste oppgjøret jeg har hatt var reiseforsikring (grunnet pandemien og kansellerte reiser), og oppgjøret var meget greit/enkelt og oppgjør kom umiddelbart. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.