Knutmstien Startet 30.September.2020 Link til dette innlegget Startet 30.September.2020 Hei hei godt båtfolk! Ny her på båtplassen? Som overskriften sier,så holder jeg på med å modifisere diverse ting på min rana 18 cabin,tanken var først å bare male den litt opp innvendig,skifte ut stolene å legge nye gulvplater i xfiner som er lagt glassfiber over.samt å lage noen litt smartere løsninger innvendig for oppbevaring å kansje oppnå litt mere romslig plass generelt bake i båten,men så tok det helt av....var generelt litt missfornøyd med vinduene å kalesjen mtp utsikt å det å ha en kalesje å karm rett på siden av der man sitter,dårlig sidesyn å takhøyden va litt ussel når kalesjen var oppe,å rutene var slitte,så jeg bestemte meg for å lage nytt hus medoverbygg på båten,å om tiden strekker til i vinter så leker jeg litt med tanken på å lage en forlengelse av motorfestet bak,som stikker 90cm +- som har reservemotorfeste å stå plattform(badeplattform) Noe ala slik som bildevedlegget.det jeg lurer litt på siden jeg har null erfaring med båtforlengelse,er om det kan påvirke vektpunktet negativt på båten,at den rett å slett kan bli for tung bak,siden motor (yamaha 85hk 96mod) blir flyttet såpass mye bak? Tengte og litt på ideen om å lage en bensintank på60-70liter i 2mm rustfritt stål som skal støpes inn i pluggen bak,jeg jobber med stålplateskjæring å har tilgang til autocad å plasmaskjærebord mm,så er egentlig kun fantasien å fysikken som setter grenser,men er i tvil på om det blir nokk flyteevne i pluggen om den blir fylt med drivstoff??har 2x 25l bensin tanker nå som ligger løst bak under benekene,er noe herk å fylle drivstoff,å drasse på bensintaker som også er kranglete å få ned i benkene igjen? Hovedtaken med å flytte motor å bensintanker utenbords var å få fjærnet midten av benkene bak,å åpnet opp nåverende motorbrønn,å lage gåplass helt bak.er en familie båt,men skal brukes MYE til dorging,å da hadde det vert råflott å slippe å sitte på kne oppå en benk når man skal dra opp drømme ørreten? Håper det er noen her som kansje har gjort lignende tidligere kan gi meg noen pekepinner på om det jeg snakker om er gjennomførbart eller direkte galskap,tenker da primert på båtforlengelsen. Takker for alle innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 30.September.2020 Link til dette innlegget Svart 30.September.2020 Hei og velkommen til bp!! Jeg skal ikke komme med noen råd her, men synes overbygget du er i gang med ser veldig bra ut! Vil det påvirke stabiliteten i båten noe? Kommer nok snart folk på banen her som kan bidra med mye god veiledning :) Skal følge denne tråden framover ? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Hebbe Svart 30.September.2020 Link til dette innlegget Svart 30.September.2020 Du har kanskje sett Komodo sin tråd om ombygging av en liten båt her på båtplassen. Om ikke så bør du gå igjennom denne og du får svar må mange spørsmål. Bra med flere prosjekttråder :-) Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.