Jump to content

Edit History

Bigdrago

Bigdrago

Ok... Greia er at tachmodule har vært hos elektriker for funksjonstest. Elektrikeren koblet til +12V på blå ledning på tachmodule (samme ledning som R fra dynamo) og da fungerte den.

Mens i båten min fungerer ikke turtelleren så da antar jeg at tachmodule ikke får strøm fra R.

Tenkte en hurtigfiks var å koble ledning fra B+ dynamo til blå ledning på tachmodule.

 

 

Edit:
Fant dette på nett:
WHAT IS THE “R” TERMINAL OF THE ALTERNATOR FOR? The “R” terminal or Relay terminal as it is sometimes called, provided some of the alternator’s output and was used to power electric tachometers, a dash light, hour meters, or other modern accessories. In some applications it was connected to the dash light to give notice if the alternator was failing to charge

 

https://shop.pkys.com/Alternator-Terminals-explained.html

R = Relay - Output to charge relays, etc

 

Da kobler jeg en ledning fra B+ til tachmodule i morgen :)

Bigdrago

Bigdrago

Ok... Greia er at tachmodule har vært hos elektriker for funksjonstest. Elektrikeren koblet til +12V på blå ledning på tachmodule (samme ledning som R fra dynamo) og da fungerte den.

Mens i båten min fungerer ikke turtelleren så da antar jeg at tachmodule ikke får strøm fra R.

Tenkte en hurtigfiks var å koble ledning fra B+ dynamo til blå ledning på tachmodule.

 

 

Edit:
Fant dette på nett:
WHAT IS THE “R” TERMINAL OF THE ALTERNATOR FOR? The “R” terminal or Relay terminal as it is sometimes called, provided some of the alternator’s output and was used to power electric tachometers, a dash light, hour meters, or other modern accessories. In some applications it was connected to the dash light to give notice if the alternator was failing to charge

 

https://shop.pkys.com/Alternator-Terminals-explained.html

R = Relay - Output to charge relays, etc

 

Da kobler jeg en ledning fra B+ til relay module i morgen :)



×
×
  • Create New...