Jump to content

With 320 Dromedille: skille inner og ytterskrog?

Beachbuggy

Recommended Posts

Dette har jeg lest litt om i forbindelse med andre, kanskje eldre Dromediller.  Noen (eldre?) har skumfylling mellom skrog, som ikke er så heldig efterhvert som båten blir gammel

Vår 320 Dromedille, er kvit, den er vel kanskje rundt 30 år, vet ikke!   Nr 29541, hvis det har betydning.

Hver sommer samler det seg vann mellom skrog, som enkelt kan tappes ut ved å åpne for tapping i front

Noe av vannet kommer antakelig fra dårlige tetninger etter at det har vært montert styrekonsoll

Har noen av dere forsøkt å splitte inner- og innerskrog?  Luren på om de er limt og eller plastet sammen, eller bare poppet/skrudd??

Er det enkelt å skille dem kan jeg bruke en helg på det for så legge et lag el to med glassfiber under innerliner som tetting.  Spent på om noen har råd og tips

Ikke denne du tenkte på?

Klar over at det ikke er akkurat samme modell, men kan kanskje vært til hjelp/inspirasjon likevel?

Edit: Om det faktisk er slik at du får ut vannet ved tapping, hvorfor ikke heller sparkle diverse hull og bytte lenseplugg(er) først? Bare et forslag som vil redusere antall arbeidstimer betraktelig.

Redigert av Kjøttmeis (see edit history)

Båten ligger vanligvis v bøye utenfor hytta. Går jo forsåvidt greit å ta den inn, vippe rundt å tappe. Nå er den på land, hvis det ikke er dagevis med arbeid, kunne jeg godt tenke meg å tette hulla med noe mer varig en Tec7 i hulla... det er et antall hull etter styrekonsollen. Men kan jo fort bli litt av en jobb, som du antyder. 

Har tatt av alt gammelt treverk for å rstatte med nytt. Så ser jo for meg at jeg kunn gjort enda mer. Men mulig jeg undervurderer hvor mye arbeid jeg er i ferd med å starte

Det var riktig artikkel du linka til ja. Men tror vår er nyere og uten skum, høres slik ut i alle fall. 

Om du har noen bilder tilgjengelig vil det være til stor hjelp. Jeg tror likevel vi snakker om flere (les: mange) dagers arbeid om du skal splitte båten og plastre. Finnes bedre alternativer enn Tec7, f.eks epoxy- eller glassfibersparkel. Ville nok startet med å tømme for vann, og tette det som tettes kan. Gjør du det ordentlig, tror jeg du vil bli kvitt problemet med at båten fyller seg opp med vann. Vil likevel anbefale å legge ut noen bilder, og eventuelt inspisere skroget under vannlinjen for skader og lekkasjer. 

Redigert av Kjøttmeis (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...