Beachbuggy Startet 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2020 Dette har jeg lest litt om i forbindelse med andre, kanskje eldre Dromediller. Noen (eldre?) har skumfylling mellom skrog, som ikke er så heldig efterhvert som båten blir gammel Vår 320 Dromedille, er kvit, den er vel kanskje rundt 30 år, vet ikke! Nr 29541, hvis det har betydning. Hver sommer samler det seg vann mellom skrog, som enkelt kan tappes ut ved å åpne for tapping i front Noe av vannet kommer antakelig fra dårlige tetninger etter at det har vært montert styrekonsoll Har noen av dere forsøkt å splitte inner- og innerskrog? Luren på om de er limt og eller plastet sammen, eller bare poppet/skrudd?? Er det enkelt å skille dem kan jeg bruke en helg på det for så legge et lag el to med glassfiber under innerliner som tetting. Spent på om noen har råd og tips Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Sjekk ut prosjektet til The Saint. Kanskje det/han kan være til hjelp?:) https://baatplassen.no/i/topic/155424-with-10-fot-prosjekt-tråd/ Sitér dette innlegget Link to post
Beachbuggy Svart 1.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Heisann! Men er ganske sikker på at dette ikke er en KMV With. Kan ta feil. Men det klunker såpass mye i vår at den neppe er skumfylt, heldigvis. Vet at KMV fylte sine m skum i en periode. Det finnes en tråd et sted her, men finner ikke den nå.... Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 (redigert) Ikke denne du tenkte på? Klar over at det ikke er akkurat samme modell, men kan kanskje vært til hjelp/inspirasjon likevel? Edit: Om det faktisk er slik at du får ut vannet ved tapping, hvorfor ikke heller sparkle diverse hull og bytte lenseplugg(er) først? Bare et forslag som vil redusere antall arbeidstimer betraktelig. Redigert 1.Oktober.2020 av Kjøttmeis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Beachbuggy Svart 1.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 Båten ligger vanligvis v bøye utenfor hytta. Går jo forsåvidt greit å ta den inn, vippe rundt å tappe. Nå er den på land, hvis det ikke er dagevis med arbeid, kunne jeg godt tenke meg å tette hulla med noe mer varig en Tec7 i hulla... det er et antall hull etter styrekonsollen. Men kan jo fort bli litt av en jobb, som du antyder. Har tatt av alt gammelt treverk for å rstatte med nytt. Så ser jo for meg at jeg kunn gjort enda mer. Men mulig jeg undervurderer hvor mye arbeid jeg er i ferd med å starte Det var riktig artikkel du linka til ja. Men tror vår er nyere og uten skum, høres slik ut i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 1.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2020 (redigert) Om du har noen bilder tilgjengelig vil det være til stor hjelp. Jeg tror likevel vi snakker om flere (les: mange) dagers arbeid om du skal splitte båten og plastre. Finnes bedre alternativer enn Tec7, f.eks epoxy- eller glassfibersparkel. Ville nok startet med å tømme for vann, og tette det som tettes kan. Gjør du det ordentlig, tror jeg du vil bli kvitt problemet med at båten fyller seg opp med vann. Vil likevel anbefale å legge ut noen bilder, og eventuelt inspisere skroget under vannlinjen for skader og lekkasjer. Redigert 1.Oktober.2020 av Kjøttmeis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Beachbuggy Svart 4.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2020 Det er 27 hull i dørken.... Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 4.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2020 Flott med bilder! Bor opp hullene som er fylt med silikon, sparkle med Jotun sin tokomponente epoxysparkel, mal over med epoxygrunning og avslutt med topcoat. Bruk god tid til forarbeid, pussing og avfetting, så blir dette veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Beachbuggy Svart 5.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2020 Mottatt! Får vel starte med å rubbe og vokse innvendig. Alt er er demontert, lett å komme til. Får ta tetting etter at jeg har fått skuta innomhus og kan få det varmt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.